Anhængerstik på VW Polo 6R årg. 2014 {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har fået et problem med strømmen fra anhængerstikket på min Polo.
Anhængerstikket på bilen er af 13 - pin typen, og hanstikket på min trailer er et 7 - pin stik.
Når jeg monterer en 13/7 adapter imellem bilen og trailer har det tidligere virket fint.
Der er nu sket det, at når jeg sætter stikket fra traileren ind i adapteren, der er monteret i stikket på bilen, så kommer der en fejlmelding i det venstre instrument om at der er noget galt med lyset.
Lyset på trailerens lygter virker OKAY lige bortsett fra det højre blinklys og det højre baglys.
Trailerens ledningsnet og lygter er i orden !
Adapteren er også OK !
Jeg har adskilt trailerstikket på bilen, fordi jeg egentlig troede, at ledningerne inden i stikket var irride i stykker, eller var blevet rykket ud af stikbenene.
Men ledninger så faktisk fine ud uden antydningen af løse forbindelser.
Jeg har læst at en Polo skal kodes til at have monteret et anhængertræk, for at lyset til anhængerstikket kan virke ?
Eftersom at lyset fra stikket har virket tidligere, kan man måske forestille sig, at kodningen af bilen, altså til at have monteret anhængertræk har "taget skade" ?
Er der mon nogen der kan hjælpe ?
:>) Leif
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.069
det er nemlig dumt, da der samlet fugt og skidt i stikket over tid, som kan skabe problemer,
adaptor bør kunne sidde i stikket på bilen, så længe man køre med trailer.
en anden grund er (hvis stikket er tilsluttet korrekt) så slukkes tågebaglyset på bilen, når der sidder noget i stikket.
sep 2016
Følger: 20 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 59
Tak for kommentaren
Adapteren bliver kun brugt når der skal køres med trailer.
?? Leif
nov 2005
evt med en anden trailer eller lygtebum?
så du ved det er i orden.
for den styreboks der styre lyset til trailer kan brænde af.
har vi oplevet en del gange på arbejde, godt nok forskellig bilmærker.
og test trailer på en anden bil, for og udelukke trailer elsystem
sep 2016
Jeg har testet trailerens lys på en anden bil, og trailerens lys virker helt OKAY på den bil.
Men når traileren er koblet på vores egen Polo 6R virker højre blink og højre baglys ikke.
Jeg har afprøvet stikket på vores egen bil med en lygtebom hvori der er monteret alm. gammeldags glødepærer.
Og derpå virker højre blink og højre baglys heller ikke.
Jeg har haft bagbeklædningen ved venstre baglygte pillet af for at se hvor anhængerstikkets ledning ender henne. Og den ender i et multistik i en sort boks, hvorpå der sidder et andet identisk multistik, og jeg kan forestille mig at det er den styreboks som du nævner der kan være brændt af.
Og sådan en ny styreboks koster velsagtens spidsen af en jetjager ?
:>) Leif
nov 2005
for der findes et hav, af forskellige bokse/systemer.
har du målt der er stel i den.lampe der ikke lyser.
inden man dømmer bosken ude.
sep 2016
Selvom tanken lå lidt fjernt for mig, om der virkelig skulle være separate sikringer til lyset på anhængertrækket, tænkte jeg, at inden jeg bider i det sure æble for at køre bilen på et VW Værksted, måtte jeg hellere lige kigge efter om der måske skulle være sprunget nogen sikringer.
Og minsanten om ikke at sikring nr. 44 ~ en 15 amp. sikring var sprunget !
Eftersom at alt andet lys på bilen virkede kunne man måske være heldig ?
Og det var jeg
Så nu ved jeg det
nov 2005
har selv nogen gange søgt mig blind på noget
også var det bare en sikring
men super du fandt fejlen
Anhængerstik på VW Polo 6R årg. 2014