853 visninger
|
Oprettet:
Opgradering sæder Octavia 5e5 style {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg er igang med at undersøge muligheden for at opgradere forsæderne i min Octavia combi style fra 2019 (mk3). Det handler udelukkende om komfort.
Kom fra nogle agr sæder i en 2009 Insignia, hvor man bare aldrig blev træt i ryg og ben, ligemeget hvor langt jeg kørte. Ville gerne opgradere til noget med samme komfort.
Er der nogle der har erfaringer? Jeg tænker om vrs sæderne er mere komfortable eller om det er så lidt at det ikke giver mening, eller om sæder fra andre vag biler passer over i?
Hvad er jeres erfaringer?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.663
apr 2015
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.531
Det er svært med sæder, for ofte afslører selv en god prøvetur ikke hvordan de føles i længden.
Havde i to år en Skoda Superb, den var endda med fine elektriske sæder med justerbare dit og dat. Jeg blev bare aldrig tilfreds med sæderne, væltede rundt i dem, som var de en billig læderstol fra Biva.
RS sæder i din årgang kontra almindelige sæder er der ikke meget forskel på andet end visuelt + lidt højere kanter.... i min optik.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.069
ellers skal man fuske så airbag lampen ikke lyse
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.531
Men to nye sæder koster nok me det hel i omegnen af 50.000 kr.
Bilen bliver ikke mere værd af skiftet, nærmere mindre.
Du må teste om Golf, Seat eller Audi a3 måske har sæder du finder bedre.
Ellers er det nok nærmere at skifte hele bilen.
apr 2015
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
Savner virkelig de gode sæder fra Insigniaen. Men det var også nogle virkelig lækre stole fuldt elektriske, med meget polstring, og både varme og køling i sæderne, samt justerbar lårstøtte. Mener det var agr sæder. Synes ikke sæderne i den nye Insignia er nær så gode.
Mine egne tanker om recaro er at sådan et måske kunne flyttes med videre til næste bil, så man blot flyttet sæderne. Det er selvfølgelig med airbags osv. helt tilpasset bilen. Selvom de er dyre er det stadig billigere end at skifte hele bilen når den kun er 2 år alt taget i betragtning.
Næste bil må blive en premiumbil i stedet Min fars E-klasser gav aldrig de problemer, men de ikke helt forenelige med mit budget med mindre de har gået alt for mange km ??
Opgradering sæder Octavia 5e5 style