Reparation af Suzuki Alto {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Suzuki Alto 1,1 fra 2006 der har nogle problemer.
For det første kan den ikke skifte til 2. gear når bilen er i bevægelse. Når den holder stille går den fint i 2. gear, og kan også starte i dette. Hvis man prøver at skifte til 2. gear mens bilen er i bevægelse, er der meget modstand, og hvis man tvinger den skurrer det fra gearkassen. Når koblingen trædes ned mens bilen er i bevægelse, lyder der raslen fra gearkassen. Når koblingen trædes ned mens bilen holder stille, lyder der ingen raslen. Jeg går ud fra at koblingen skal skiftes, men hvis de to ting er tegn på en dårlig gearkasse er jeg ikke sikker på at det er det værd.
Det andet problem er, at der kommer en gentagende klonkelyd når man accelererer med drejet rat. Det er ligegyldigt om rattet er drejet til højre eller venstre. Når rattet drejes i bevægelse uden acceleration er der ingen klonkelyd. Da jeg havde hjulene af kunne jeg se, at der var en flækket manchet ved det ene forhjul, men manchetten i den anden side var fin.
Er der nogen der har et bud på hvad årsagerne til de to problemer er?
På forhånd tak!
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 851
Alt efter hvor meget du selv kan lave eller hvor billig din mekanikker er nærmer det sig alligevel grænsen for om det kan betale sig at reparere bilen .
Drivakselledet er nok det vigtigste hvis du vil fortsætte med at køre i den, for en dag slipper den taget i hjulet og så er du grounded .
Er du rigtig uheldig tager den lige en bærearm og en bremsesange med ?
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg starter med at skifte drivakselleddene, også finder jeg en ny gearkasse hvis jeg mister flere gear.
God aften!
Reparation af Suzuki Alto