{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel bil sat til tænding
  • #1   22. maj 2021 nej.

  • #2   22. maj 2021 Nej , gør det ikk

  • #3   22. maj 2021 Den kan ikke stå med tænding ret længe, gløderør trækker 80a. 5 min, så er det slut.

  • #4   22. maj 2021 gløder maks 30 sec før relæet slår fra

  • #5   22. maj 2021 #3 - Så er det da godt de slukker efter 6-8 sekunder, ikke? smiley

  • #6   23. maj 2021 #5 de tænder igen på Toyota. Det gjorde de i alt fald på de ældre yaris, sportsvan osv.
    Sportsvan/picnic kunne godt være slemme til at brænde hovedet af gløderør hvis den stod for længe med tænding på.


  • #7   23. maj 2021 Det gør de ikke på moderne biler.
    Det gør de heller ikke på min Transporter T4 fra 1997.


  • #8   23. maj 2021 Sikker på din t4 ikke gør? Sådan en kan IKKE starte uden gløderør, så sætter du tænding på den, og lader den stå et minut, så kan den ikke starte hvis den ikke gør det.

    Jeg er i alt fald meget sikker på at hans sportsvan gør smiley
    Så det får rimelig hurtigt ende, han kan i alt fald ikke holde i flere kvarter med tænding på.


  • #9   23. maj 2021 Min T4 kan stå i timevis med "tænding på" og stadig starte bagefter.
    Med ikke-funktionelle gløderør tager det måske 15 sekunder før den hoster sig igang. Det ved jeg fordi jeg har skruet på dem i en del år, og det er langt fra unormalt at relæet ikke virker på dem. Så jo den kan også starte uden hjælp fra gløderørene.

    Jeg kan ikke udtale mig om alle dieselbiler, men jeg mistænker at det vil stå i instruktionsbogen hvis bilen futter gløderørene af, bare af at stå med nøglen på ON i X antal minutter. smiley

    Jeg kender til mindst en 10-15 forskellige dieselbiler ikke har det problem. Forvarmer relæet har en timer som går igang når du drejer nøglen til ON, med henblik på at starte motoren. Når glødelampen slukker, er det fordi der ikke er varme på gløderørene mere.
    Jeg har meget svært ved at se hvorfor den skulle tænde for dem igen, når ikke er nogen feedback fra en eneste føler på motoren, som fortæller at der er brug for varme på rørene.


  • #10   23. maj 2021 Grunden til den tænder dem igen er ko netop at ellers kan motoren ikke starte før der har været gang i dem igen.
    Men det er jo heller ikke normalt at den futter gløderørene af, det er jo kun hvis de er gamle og brændt tynde, men det sker på mange af de ældre biler - specielt toyota og Nissan.
    Men hvorfor overhovedet lade den stå med tænding i timevis?


  • #11   23. maj 2021 I samme øjeblik lampen slukker er de varmest, starter man så ikke der, så må man slukke for tænding og lade dem gløde igen, ellers er der jo ingen pointe i at have gløderør hvis ikke man bruger dem rigtigt.

  • #12   23. maj 2021 #10 - Motoren ved ikke at temperaturen er faldet på dem, så jeg har lidt svært ved at se hvorfor den skulle tænde for dem igen. Der er som sagt ingen feedback eller føler som fortæller relæet hvilken temperatur gløderørene har.

    Der har været et par gange hvor det var nødvendigt at have nøglen på ON i flere timer uden motoren var startet.


Kommentér på:
Diesel bil sat til tænding

Annonce