{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Opgradering af bremser på audi a4 b7 {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har brug for hjælp til, hvilke dele jeg har brug for til at opgradere til større OEM-bremser på min A4 B7 2.0tdi -2006.

Lige nu sidder der 288 for og 245 bag, og jeg ville genre have 312 eller 320 foran og måske større bremser i bag men ikke så vigtig.

Nogen der kan hjælpe med hvilke dele jeg skal bruge til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af bremser på audi a4 b7
  • #1   30. maj 2021 Køb en anden bil, for ændringerne skal tilføjes i bilens typegodkendelse og synes med det . Inden du er færdig har du købt stumper for 50 % af bilens nuværende værdi uden at det forøger bilens salgsværdi .

    Uden at være 100 % sikker så skal du have nye hjulnav, nye bremseskiver, calibre, klodser og ankerplader . Du skal muligvis også have en ny bremsehovedcylinder og forstærker .

    Hvis du skal bevare en ligelig fordeling imellem bremsekraften for og bag, er du nødsaget til også at opgradere bagbremserne .


  • #2   30. maj 2021 Har bare læst lidt på det og det ser ud til at caliber og klodser er de samme, så er der bare en større skive og en anden bremse kaliber holder, og det hele kommer af jeg aligevel skal ha skiftet bremser og at jeg ikke syntes den bremser fantastisk

  • #3   30. maj 2021 Bare af nysgerrighed: hvorfor vil du opgradere bremserne. Er det ikke en 140hk diesel? Du kører næppe trackday i den.

  • #4   30. maj 2021 Det er heller ik sikkert jeg gør det men var nysgærighed på hvad det krævede og jeg bestemt ikke syntes det ville gøre noge at den bremsede lidt bedere smiley

  • #5   31. maj 2021 #1 hvilken synsmand lægger mærke til større bræmser fra 288 til 312?


    - Til min gamle fabia 2003 1.9 tdi vrs 130hk med 288mm standard sku man bare skifte kaliper, klodser og skiver... Det ku findes brugt fra 1500 kr+ og endda med skiver og klodser.. Så det er ikke helt specielt dyrt hvis man kan finde brugt.. Held og lykke smiley


  • #6   31. maj 2021 #5
    Selvfølgelig lægger en synsmand ikke mærke til det, for han har jo ikke forstand på biler og deres udstyr ?

    Lidt ligesom politibetjente der skal debattere loven med folk hvis højeste uddannelse var at de ikke bestod folkeskolens afgangsprøve .

    Det er muligt bilen kan synes med større bremser , men det gør den jo ikke lovlig ?


  • #7   31. maj 2021 #5 synes der findes mærkelige regler nogen gang.. Større bremser vil bremse bedre og mere sikker i trafikken, så jeg kan ikke se et problem i det.

  • #8   31. maj 2021 #7 at den bremser bedre og whatnot, det ændre ikke på at det skal godkendes først.

  • #9   31. maj 2021 du køber bremserne fra en a4 b7 2,0 tfsi - min kører originalt med 321mm bremser i for og 288mm skiver i bag smiley

  • #10   31. maj 2021 Okay havde bare læst lidt om det men uden den store info, der lød det bare som om jeg ku købe en anden bremsekaliber holder så jeg ik sku til at skifte kaliber også

  • #11   1. jun 2021 Ja det skal du også, caliperen ser helt anderledes ud. Men tænker ikke det koster alverdens ved en hugger smiley

  • #12   1. jun 2021 Okay jeg må lige se hvad jeg gør smiley

  • #13   1. jun 2021 På min Audi A4 B6 1.9TDI med 288 mm skiver foran, kunne jeg nøjes med at skifte åg og skiver, for at ændre til 312 mm. Det var dog billigere at købe et sæt brugte kalibere inkl. åg, så skiftede begge dele.
    Mener du skal have tester på, for at kode ABS-modulet til de større bremser.


  • #14   1. jun 2021 Køb nogle sport/semi trackday klodser, det mærker du meget mere end lidt større diameter skiver. Den større diameter hjælper primært på at holde bremserne fra at overophede ved gentagende hårde opbremsninger.

    De koster dog lidt flere penge, holder knapt så længe og støver mere.

    Så får du ingen problemer, med ombygning, godkendelser, elektronik.

    Alternativt er det ofte dine dæk der sætter grænsen, jo bedre dæk, jo mere kan bremse uden at blokere hjulene.


  • #15   1. jun 2021 Det der også primært at bremserne bliver varme og mister en del effekter

  • #16   1. jun 2021 Du skal være noget hård ved bremserne hvis de bliver varme og begynder at fade. Ud over bedre klodser kunne du også overveje bremsevæske som kan klare mere varme.

    Men igen, du skal godt nok køre bilen hårdt for at opleve disse problemer - medmindre der er noget galt med dine bremser.


  • #17   1. jun 2021 1.
    Det er en del af bilens typegodkendelse og er IKKE lovligt at ændre på.
    2.
    Skulle det gøres skal bagbremser helt klart også ændres for at bevare bremsekraft fordelingen.
    3.
    ABS modulet skal muligvis også ufskiftes/omprogrammeres.
    4.
    Det vil næsten 100 % sikkert blive opdaget til syn når bilen kommer på bremse prøvestand.


  • #18   1. jun 2021 Laver Zimmermann gode skiver? Havde nemlig tænk om skiverne måske skulle være der fra?

  • #19   2. jun 2021 Zimmermann laver helt fine skiver


  • #20   2. jun 2021 Er der ellers nogle skiver og klodser i kan anbefalde?

  • #21   2. jun 2021 Brembo

    ATE skulle også lave nogle OK ting


  • #22   2. jun 2021 Kan den betale sig og få perforeret bremseskiver for at køle en lille smule?

  • #23   2. jun 2021 Ate er godt med keramiske klodser.. Så vasker du aldrig hjul da de næsten slet ikke støver..

  • #24   2. jun 2021 Hullernes primære formål er ikke køling. De er til at få de gasser (og vand når det regner) væk der kommer mellem skive og klodser når man bremser

  • #25   2. jun 2021 Okay, skal der bruges andre skiver til keramiske klodser?

  • #26   2. jun 2021 Nej du kan bruge det skiver du har lyst til... Ate keramiske klodser koster heller ikke en formue. Jeg har selv haft dem på min gamle fabia og det er meget sjældent jeg vaskede mine fælge smiley

  • #27   2. jun 2021 Hvad med skiver med riller ville det hjælpe med at køle?

  • #28   2. jun 2021 Og hvordan er greenstuff klodser?

  • #29   3. jun 2021 om det er riller eller huller, så er det for samme formål, altså at få gasser og vand væk.

    Jeg har tidligere selv haft Redstuff klodser på min tidligere bil (audi A4 3.0 tdi) Jeg var ikke vildt imponeret over dem (det samme gælder EBC skiver). Om Greenstuff er bedere ved jeg ikke.


Kommentér på:
Opgradering af bremser på audi a4 b7

Annonce