skoda fabia 1.2 tsi benzin {{forumTopicSubject}}
Hej jeg vil gerne høre jeres mening om hvad min bil fejler da jeg ikke selv har meget forstand på motorer. Bilen er fra 2011 og jeg købte den for to år siden hos en forhandler. I forgårs får jeg under kørsel pludselig en fejlmelding der hedder ESC samtidig med at motor begynder at gå ujævnt, jeg holder ind og slukker og tænder motor igen. Da får jeg pludselig flere fejl, en der hedder EPC og motorlampe begynder også at lyse. Jeg kører til mekaniker, han siger først at det lyder som tændrør, tændkabler og muligvis tændspole men han havde en lille mistanke at det også kunne være helt andet. Noget tid efter ringer han og siger at det ikke hjalp med tænrør og kabler men måske en dårlig cylender og så er vi lige pludselig ude i en reparation til 20.000 frem for 2000-3000. Det lyder helt sindsygt i mine ører, er der nogen der kan forklare mig nærmere. På forhånd tak
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.011
Der skal udlæses fejlkoder og måles og testes.
Det er dit E gas system der melder fejl, og det kan være mange ting.
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Motoren kan godt stå af i tændingsmodulet og tændkabler, men når det sker, hakker og sprutter motoren og går dårligt og fejltænder. Det er en svaghed på denne motor. Det samme gælder ladetryksregulatoren, som også kan finde på at stå af. Den starter advarselslamper og sender bilen i nødprogram.
jul 2021
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2015
Følger: 467 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 86
(Det var allerede ved 90k km. ESC og EPC lampen lyste også)
jul 2021
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2004
Følger: 52 Følgere: 54 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.335
skoda fabia 1.2 tsi benzin