Brændstoffilter {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg søger her andres input med mekaniker Uddannelse eller et godt kendskab til biler.
Sagen er den at jeg har en mekaniker som ikke slavisk følger servicebogen.
Han kigger på delene og laver en vurdering, hvilket på nogle måder giver god mening. Hvorfor skifte noget som ikke fejler noget??
Olie og filter bliver naturligvis altid skiftet.
Jeg er dog kommet i tvivl. I instruktionsbogen står at brændstoffilter skal skiftes ved 135.000 og den har nu kørt 140.000 og har lige været til service. Han forklarede at når brændstofpumpen skulle skiftes skiftede man også brændstoffilteret. Lig mærke til "man" som om det er helt normalt.
Bremsevæsken skal skiftes hver andet år, men køre nu på de tredje år. Her forklarer han at så længe jeg ikke køre i bjerge eller med en stor campingvogn har det ingen betydning. Han inspicere bremserne og ser om bremsevæsken viser tegn på overophedning eller noget i den stil.
Jeg aner intet om det. Jeg ønsker bare en bil som holder i mange år. Igen kan jeg sagtens se argumentet ikke at skifte noget som ikke fejler noget og ikke skal skiftes før det er nødvendigt.
Jeg ville blot høre jeres input og ham han har ret i det han siger.
Bilen er i øvrigt en Mazda 6 2.0 sky-G 165HK fra 2014
Vh Tim.S
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Jeg ville være utilfreds med den mekaniker og har selv haft et værksted der ikke adskiller bremser og smør dem. De sagde de bare kiggede efter bremse belægning og skivernes stand. Men de målte ikke skiven heller. Så det værksted bruger jeg ikke mere. Nu klare jeg det meste selv fordi jeg ikke vil betale for at ting ikke bliver gjort.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.515
det giver kun flere penge i kassen til ham, når ham skifter delene.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Dem skifter man generelt ikke filter på.
Bremsevæske kan normalt holde sig over kogepunkt i 4 år (+200 grader) . Lyt til din mekanikers råd, lyder til at han lige præcis ved hvad han laver, jeg havde gjort det samme, dog plejer jeg at kontrollere kogepunktet på bremsevæsken, så man er sikker på at den netop kan køre med campingvogn i bjerge.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
feb 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Ja det er en benziner.
Jeg mener kun der er et brændstoffilter?
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
feb 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg kan forstå at min mekaniker ikke er alene om den vurdering. Og meningerne er MEGET blandet.
Brændstoffilter