opel insignia 2.0 cdti {{forumTopicSubject}}
Har sådan en , som har knækket kæden, som kun køre på knasterne , da hovedtræk er tandrem. Men når kæden knækker ? sker der noget ved ventilerne ? . Det bare mere inden jeg skiller den af. Eller kan jeg smide en kæde på og se om den kan køre igen ?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
Men den burde knække vippetøjet eller ventil ruller eller hvad man skal kalde dem, før den bøjer ventilerne.
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
Så vær opmærksom på det, hvis den har stålaksler. Men som sagt, så ved jeg ikke om dette også gælder for B20dth motoren.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
Han gutten i den her tråd, når at skifte motorblok, og teste alverdens ting og sager, efter en knækket tandrem, inden han finder ud af at det rent faktisk er knasterne det er galt med. I hans jagt på manglende kompression. Egentlig meget sjov læsning når man ved hvad problemet er.
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Den kan have brændt lejerne ved knasten og knækket den, det sker grundet for lavt olietryk, som kommer af en designfejl ved oliepumpen hvor en pakning bliver hård med tiden og lukker luft ind i pumpen i stedet for olie.
Du er nød til at have toppen skilt ad, og endda nok helt af hvor af være sikker på hvad der er sket og ikke er sket
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Edit!
Aaah havde ikke set at du selv havde kommenteret at den var fra 16.
Så må jeg erkende at jeg ikke ved om det er samme oliepumpe setup, som i de "gamle" fra 09-13, men så vidt jeg ved er de alle sammen baseret på den samme Fiat-Alfa 2.0JTD motor, så mon ikke den også har arvet fejlen ved oliepumpen.
Det fik de gamle motorer til at smide lejerne ved krumtappen omkring 250.000km
Hvor langt har din gået?
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Hvis du tager bundkaret af, så følger olie sugerøret med bundkaret ned, det er boltet fast i bundkaret, og den eneste måde det har en forbindelse med oliepumpen er en lille dobbeltsiddet gummipakning, det er den der bliver stiv og så kan den ikke slutte tæt længere.
Her er et billede af den
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
opel insignia 2.0 cdti