747 visninger
|
Oprettet:
seat mister tænding {{forumTopicSubject}}
hej.
jeg har en seat altea fra 06.
den mister tændingen fuldstændig, når jeg har kørt en lang tur, det vil sige efter den lange tur, når jeg så parkerer og slår tændingen fra, så er den fuldstændig død, og kan ikke starte den igen.
der er ingen liv overhovedet, ingen lys i noget som helst, ligesom hvis man tager batteriet helt fra.
når den så har holdt nogle timer og er blevet kold, kan den igen.
stelforbindelserne er tjekket og ordnet, sikringsboksen i motorrummet er skiftet.
nogen der har en ide?
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Jeg tænker på tre ting:
Bundstykke
Sikringer
Poler på batteriet
Der er nemme måder at teste tingene på. Bundstykke: Er der noget som virker uden tænding som stadig virker (kabinelys plejer at være en god test). Virker kabinelyset ikke er bundstykket frikendt. Virker kabine lyset KAN det være bundstykket.
Virker kabinelyset ikke så skal er det mere sandsynligt at det er noget elektrisk/elektronisk. Er der strøm på batteriet, kan der måles nogen som helst form for strøm i sikringsboksen. Hvis nej, så rens polstik og poler. Så der fandtes en smart polrense dims https://www.biltema.dk/bil---mc/bilbatterier/batteritilbehor/polrenser-til-batteri-2000016597
Kan du måle strøm på batteriskoeene, så skal du lige lure på sikringerne., Har du skiftet dem ud da i skiftede sikringsboksen eller er de genbrugt. Er sikringsboksen ny eller brugt. Kunne tænkes at den slås lidt med noget snavs, så overvej at tage samtlige sikringer ud og rens dem og spray kontakt spray på. (EN af gangen).
Generelt så forsøg at skære problemet op i stykker og se hvor meget du kan lokalisere det.
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.311
okt 2021
Emner: 1 Svar: 3
okt 2021
Tak for svar Thomas. Jeg må prøve mig frem.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Mvh. Gert
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.291
okt 2021
Siden har fejlen ikke været der ( nu fem dage )
Men da jeg skiftede sikringsboksen, kørte jeg en uge og fejlen kom igen, så nu må jeg lige se om den kommer igen.
Men indtil videre ingen fejl
Tak for hjælpen herinde. ??
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Krydser fingrer og håber du har fundet problembarnet.
Driller det stadig så lur lige stelforbindelsen til sikringsboksen, sidder typisk ned til støddæmper tårn eller brandvæggen.
seat mister tænding