{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

torben  D
torben D
Emner: 1 Svar: 3

seat mister tænding {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har en seat altea fra 06.

den mister tændingen fuldstændig, når jeg har kørt en lang tur, det vil sige efter den lange tur, når jeg så parkerer og slår tændingen fra, så er den fuldstændig død, og kan ikke starte den igen.
der er ingen liv overhovedet, ingen lys i noget som helst, ligesom hvis man tager batteriet helt fra.
når den så har holdt nogle timer og er blevet kold, kan den igen.

stelforbindelserne er tjekket og ordnet, sikringsboksen i motorrummet er skiftet.

nogen der har en ide?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  seat mister tænding
  • #1   14. okt 2021 Det du skriver er IKKE rigtigt - den mister IKKE tændingen den mister al strøm så start med at kontrollere dit batteri !

• #2   14. okt 2021 Det lyder lidt som noget der udvider sig med varmen og mister forbindelsen indtil varmen er tabt og forbindelsen kan skabes igen.

Jeg tænker på tre ting:

Bundstykke
    Sikringer
    Poler på batteriet

Der er nemme måder at teste tingene på. Bundstykke: Er der noget som virker uden tænding som stadig virker (kabinelys plejer at være en god test). Virker kabinelyset ikke er bundstykket frikendt. Virker kabine lyset KAN det være bundstykket.
    Virker kabinelyset ikke så skal er det mere sandsynligt at det er noget elektrisk/elektronisk. Er der strøm på batteriet, kan der måles nogen som helst form for strøm i sikringsboksen. Hvis nej, så rens polstik og poler. Så der fandtes en smart polrense dims https://www.biltema.dk/bil---mc/bilbatterier/batteritilbehor/polrenser-til-batteri-2000016597
    Kan du måle strøm på batteriskoeene, så skal du lige lure på sikringerne., Har du skiftet dem ud da i skiftede sikringsboksen eller er de genbrugt. Er sikringsboksen ny eller brugt. Kunne tænkes at den slås lidt med noget snavs, så overvej at tage samtlige sikringer ud og rens dem og spray kontakt spray på. (EN af gangen).
    Generelt så forsøg at skære problemet op i stykker og se hvor meget du kan lokalisere det.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #3   16. okt 2021 bundstykke som Thomas G nævnte tidligere , de lidt ældre seater end din døjede med bundstykker der kortsluttede/smeltede og gav nogle underlige symptomer som ikke altid var regelmæssige eller de samme

• torben  D
    torben D Tilmeldt:
    okt 2021

#4   16. okt 2021 Hej luske. Bundstykket er skiftet uden held.

• torben  D
    torben D Tilmeldt:
    okt 2021

#5   16. okt 2021 Hej luske. Bundstykket er skiftet uden held.

Tak for svar Thomas. Jeg må prøve mig frem.

• #6   16. okt 2021 Hvis der ikke er liv overhovedet, synes jeg det må være enten + eller - pol der har dårlig forbindelse. Du har tjekket - pol, så prøv at følge + gennem motorrum og tjek bespænding i begge ender.
    Mvh. Gert

• #7   23. okt 2021 Fandt du fejlen??

• torben  D
    torben D Tilmeldt:
    okt 2021

#8   24. okt 2021 Har nu renset alle stik i sikringsboksen med luft og kontaktens og sat nye sikringer i. Og har renset og pudset polsko og batteripoler.
    Siden har fejlen ikke været der ( nu fem dage )
    Men da jeg skiftede sikringsboksen, kørte jeg en uge og fejlen kom igen, så nu må jeg lige se om den kommer igen.
    Men indtil videre ingen fejl
    Tak for hjælpen herinde. ??

• #9   25. okt 2021 Der skal så forbandet lidt til med dårlig forbindelser, især når varme er blandet ind i det.
    Krydser fingrer og håber du har fundet problembarnet.
    Driller det stadig så lur lige stelforbindelsen til sikringsboksen, sidder typisk ned til støddæmper tårn eller brandvæggen.

Kommentér på:
seat mister tænding

Annonce