{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Varme I Bilen {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en alfa Romeo 159 2.2 jts fra 2009 og jeg syntes jeg oplever problemer med mit varmeanlæg. Sagen er at når man sætter bilen i gang så virker det fint med varme men efter et stykke tid så mister den ligesom varmen og så skal man skrue højere op på klimaanlægget. Den varmer fint ved de 25 grader men efter et stykke tid så skal man helt op på 27 grader for at få samme varme.

Er der nogen herinde der har erfaring med dette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme I Bilen
  • #1   23. okt 2021 Normalt vil et termostat reguleret varme anlæg give en højere varme i starten for at nå den ønskede temperatur så hurtigt som muligt, men vil så gå ned og kun varme så 25 grader kan opretholdes.

    Skal man forstå din situation som at den aldrig kommer op og bliver 25 grader?


  • #2   23. okt 2021 Jake. Tak for svar. Det ved jeg faktisk ikke. Jeg syntes bare at den giver lidt koldere luft efter et stykke tid

  • #3   23. okt 2021 Der er nok kølervæske på motor?

  • #4   23. okt 2021 Hvad er temperaturen i inde i kabinen?
    Hvis den er ved at være omkring de grader den er sat til vil lufttemperaturen automatisk falde i temperatur,det kan også være temperaturføler i kabinen den er gal med.


  • #5   23. okt 2021 bliver motor drifts varm?

  • #6   25. okt 2021 Dette er bare et gæt. Men måske du bare føler det sådan,, hvis man har halv kolde fingre, nå man starter, og efter et stykke tid, når varmen er kommet i bilen, vil det måske føles som om den giver mindre varme.. Hvis helt vildt problem, så læg et termometer, I bilen, og se om der er den forskel, du mener.. Hilsen hc

  • #7   25. okt 2021 Yes. Der er nok kølervæske på bilen og den bliver driftsvarm. God ide med termometer i bilen

  • #8   26. okt 2021 Som tidligere Fiat / alfa medarbejder.
    Vil jeg da sige at hvis det er det eneste problem den fejler, så skynd dig og sælg den smiley

    Lidt træls melding, det ved jeg godt. Men Jesus, alfa Romeo kvaliteten er absolut noget af det værste der findes. Ligesom en Fiat. Forskellen er bare at en Fiat heller ikke koster en pind, så man Forventer heller ikke det vilde.
    En alfa kan sleeeet ikke leve op til det nogen tror de biler er.
    Det er og bliver en Fiat i flottere indpakning til sindssyge priser...

    ( og jo, der findes rigtig mange der har haft en Fiat punto der har kørt maaaaange km, det ved jeg godt. Der findes desværre også dem der har brugt maaaaange gryn på at holde rust bunken kørende)

    God dag. Held og lykke med salget smiley


  • #9   27. okt 2021 Philip. Jeg er fuldt ud tilfreds med min. Den er ca. 10 år gammel. Kørt 150.000 og jeg oplever absolut ingen problemer med den. Der er meget meget lidt overflade rust på den som jeg i den nærmeste fremtid vil gøre noget ved. 156 var noget lort, men 159 er af en bedre kvalitet. Er lige igang med alm. service på den.

    Kia er jo heller ikke ligefrem kvalitet


  • #10   27. okt 2021 "kia er jo heller ikke ligefrem kvalitet"
    Det der lille land, USA, ikke sikkert du kender det.
    Men der ovre er kia flere år i streg nr 1 samt de andre år nr 2 eller 3, i deres holdbarhed test smiley
    - jeg tror du skal læse lidt op på lektien.

    Det var blot for at være flink. Jeg har min viden fra værkstedet jeg var ved.


  • #11   27. okt 2021 Philip måske er det dig der ikke kan læse. Hvis jeg ville spørge om alfa var et godt køb så havde mit spg. Nok drejet sig om det. Det var sådan set ikke det jeg spurgte om. Det var omkring klimaanlægget jeg ville høre noget om.

Kommentér på:
Varme I Bilen

Annonce