2 ledninger på klemme 50 {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har haft problemer med mit el lige siden mit signal kabel til starter brændte.
Jeg er igang med at tjekke hovedledningsnettet igennem på min Calibra og jeg kan se 2 ledninger der går fra kl 50 på tændingslåsen. Den ene er jo så den brændte der gik til starteren, hvad er den anden? Har aldrig været så god til el i biler, så tør ikke konkludere noget.
Mit egentlige problem er når jeg sætter tænding på så klikker begge mine benzinpumperelæ helt vildt og starteren vil ikke dreje. Kan måle 1 volt på starteren konstant og 12v når jeg drejer nøglen, så hvorfor den ikke drejer er jeg ikke sikker på. men tænker den må kortslutte et sted fra eftersom jeg kan måle konstant strøm på kl 50.
Hvis jeg prøver at kortslutte starteren med en skruetrækker (Uden tænding på), så drejer starteren stadig ikke rundt, men den får tænding selvom nøglen ikke er i.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
Når kl 50 giver strøm til starteren slår den startrelæet som er den konstante plus fra batteriet, starteren snurrer/starter motoren, det har intet med kl 15 at gøre, den er aktiv når du sætter tænding på bilen, så vågner det hele op så at sige, computer lys osv.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.157
karosseri og motor
karosseri og batteri.
når du måler på den store ledning på din starter. hvad måler du af volt?
hvad måler du på den lille ledning på starter, når man dreje nøglen om, for og aktiver starter?
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.258
Kan det tænktes at det er bundstykket i tændingen som har sendt strøm ud til det også i slukket tilstand ?
Du bør vel reelt set ikke kunne måle nogen volt når starteren ikke er aktiveret tænker jeg mest.
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
2 ledninger på klemme 50