{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.413 visninger | Oprettet:

2 ledninger på klemme 50 {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har haft problemer med mit el lige siden mit signal kabel til starter brændte.
Jeg er igang med at tjekke hovedledningsnettet igennem på min Calibra og jeg kan se 2 ledninger der går fra kl 50 på tændingslåsen. Den ene er jo så den brændte der gik til starteren, hvad er den anden? Har aldrig været så god til el i biler, så tør ikke konkludere noget.
Mit egentlige problem er når jeg sætter tænding på så klikker begge mine benzinpumperelæ helt vildt og starteren vil ikke dreje. Kan måle 1 volt på starteren konstant og 12v når jeg drejer nøglen, så hvorfor den ikke drejer er jeg ikke sikker på. men tænker den må kortslutte et sted fra eftersom jeg kan måle konstant strøm på kl 50.
Hvis jeg prøver at kortslutte starteren med en skruetrækker (Uden tænding på), så drejer starteren stadig ikke rundt, men den får tænding selvom nøglen ikke er i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 ledninger på klemme 50
  • #1   2. nov 2021 Kl 50 er signal til starter, kl 15 er tænding. Din starter får konstant plus kl (30) og stel kl (31)
    Når kl 50 giver strøm til starteren slår den startrelæet som er den konstante plus fra batteriet, starteren snurrer/starter motoren, det har intet med kl 15 at gøre, den er aktiv når du sætter tænding på bilen, så vågner det hele op så at sige, computer lys osv.


  • #2   2. nov 2021 har du kontrolleret stel forbindelse mellem
    karosseri og motor
    karosseri og batteri.

    når du måler på den store ledning på din starter. hvad måler du af volt?

    hvad måler du på den lille ledning på starter, når man dreje nøglen om, for og aktiver starter?


  • #3   2. nov 2021 Har du tjekket om der sidder et starter relæ i sikringsboksen

  • #4   2. nov 2021 Jeg tror du skal spørge dig selv, hvorfor brændte det kabel egentligt.

    Kan det tænktes at det er bundstykket i tændingen som har sendt strøm ud til det også i slukket tilstand ?

    Du bør vel reelt set ikke kunne måle nogen volt når starteren ikke er aktiveret tænker jeg mest.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #5   3. nov 2021 Jeg tænker også at du lige skal have kigget på bundstykke i tændningslåsen...

  • #6   3. nov 2021 Hvis din stater ikke snurrer når du "kortslutter" den, så er den defekt, hvis du er helt sikker på at den får plus, og rigeligt stel via motorblokken.

Kommentér på:
2 ledninger på klemme 50

Annonce