{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.085 visninger | Oprettet:

Aygo fra 08 ryster i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hey,

Min Toyota Aygo 1.0 fra 2008 ryster ekstremt meget i tomgang... hvis døren står åbent, så kan man tydeligt se, at der vidst ikke er helt normalt. Der er INGENTING hvis den lige rammer de 1000 omdrejninger.. Gearstangen og rattet er næsten det eneste som står helt stille. Nogen der ved hvad der muligvis kan være?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aygo fra 08 ryster i tomgang
  • #1   15. nov 2021 Den går nok kun på 3 cylindere smiley

• #2   15. nov 2021 Det gør de bare. Det er en 3cylineret motor, den er ikke i balance smiley

• #3   15. nov 2021 det kan være der er nogle motorophæng der er trætte... prøv Evt og få en person til at kikke på motoren når du kører frem og tilbage.. hvis den hopper rundt i motorrummet så er den næsten sikker..

• #4   15. nov 2021 Hvad med service ? Nu tænker jeg tændrør ?

• #5   15. nov 2021 Hvis ikke gearstange ryster i tomgang kan man nok udelukke motorophæng . Det korrekte er at sætte en tester på, men indtil da er tændspoler og tændrør under kraftig mistanke.

• #6   18. nov 2021 Har godt læst motorophæng, men har prøvet det på en anden bil engang før, og der plejer man at kunne mærke det når man giver gas og skifter gear. Har også læst tændrør, kan være jeg skulle prøve og kigge lidt nærmere på dem

• #7   19. nov 2021 Jeg synes du skal prøve en anden bil til sammenligning. De gør det stort set allesammen i tomgang.
    Var det tændrør, spoler eller lignende, så ville den køre dårligt ud af vejen.

• #8   21. nov 2021 Har kørt i en del af disse små biler, og det er rigtigt nok at de ryster en lille smule mere end normalt, men hvis jeg åbner døren, så står den og hopper helt... Det er rigtig slemt, men det er KUN når den rammer de 800 omdrejninger ca(normal tomgang). Hvis motoren fx er kold og jeg starter den, så står den gerne med omkring 1000 omdrejninger, så ryster den overhovedet ikke.

• #9   21. nov 2021 Det med døren, det gør de fleste altså.
    Som du fortæller det, ser er den som alle andre. Har selv haft nogen stykker af dem.

• #10   21. nov 2021 At døren hopper rigtig meget? Vi snakker et par cm op og ned. Man kan godt sammenligne det med en 4cylindret bil som går på 3cylindrer. Det er ikke normalt at den hopper så meget. smiley

• #11   22. nov 2021 Ja, det er det med døren jeg mener.
    Selv modellen efter der ryster meget mindre, der hopper døren også op og ned når omdrejningstallet rammer "forkert".

Men det er jo svært at svare over nettet om din bil fejler noget, men som du beskriver det lyder det som alle andre af den model smiley

• #12   25. nov 2021 Den hopper endnu mere når omdrejningerne "rammer" forkert, men den hopper helt sindssygt bare ved de normale omdrejninger - hvis man står 50m væk fra bilen og den står k tomgang, så kan man stadig se ruden/døren hoppe, selvom den er lukket smiley

• 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #13   26. nov 2021 Toyota siger jo selv den er EJ GO (AYGO) smiley

Kommentér på:
Aygo fra 08 ryster i tomgang

Annonce