1.009 visninger
|
Oprettet:
DAB radio i Tysk bil? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Hvis man importere en Tysk bil, som har DAB radio, kan man så finde de danske DR kanaler som fx P3 og P6 Beat på den?
På forhånd tak
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 125 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.324
min i lastbilen, tager gerne tyske, hollandske, engelske, norske, danske, svenske, finske kanaler, når jeg er i de pågældende lande..
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 36
Den primære forskel mellem DAB og DAB+ er det faktum at DAB+ er den nye standard, og alle nye DAB signaler sendes med dette format.
Dette betyder at det originale DAB signal og DAB radioer, ikke kan modtage det nye signal, da de ikke er forud kompatible med det nye DAB+ signal.
Derimod kan nye DAB+ enheder faktisk godt afspille originale DAB signaler, dog er der ikke mange nye radiokanaler som bruger det gamle DAB signal.
DAB+ er en standard som er kommet for at blive, og den er bedre end oprindelig DAB på alle måder.
Især når det gælder stabilitet og lydkvalitet er DAB+ simpelthen langt bedre end det forrige format, og dette er grunden til at stort set alle radiokanaler gør brug af dette signal.
Desuden er DAB fuldstændig udfaset i Danmark, og det er nu kun DAB+ radioer som virker.
Tekst fundet på avexperten
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 125 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.324
havde ikke lige tænkt DAB+ med i mit tidligere indlæg..
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
DAB radio i Tysk bil?