2.993 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 107 fejlkode hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej håber der er en der kan hjælpe
Jeg har en Peugeot 107 fra 2006 hvor motor lampen begyndte at lyse fik sat en computer på og fejlkoden var p0130 fik så skiftet en sensor i katalysator motor lampen for svandt og alt var godt troede jeg en lille uges tid efter begyndte motor lampen at lyse igen fik sat computer på og der var fejlkoden p0420 købte en ny katalysator og tænkte nu må det være slut men nej nu lyser motor lampen igen og fejlkoden er igen p0130
Nogen der har et bud på hvad der kan være galt mvh Silas
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
Har du tjekket stik og ledningsnet dertil, det kan godt være lidt udsat tæt på den varme manifold.
Ellers er der muligheden at dit udstødningssystem før lambdasonden ikke er helt tæt, hvis den trækker falsk luft (O2) ind før sonden vil den også komme med den fejl. Trillingerne mht. udstødning er kendt for at revne lige over katalysatoren hvor de 3 grenrør samles, kan være en mikroskopisk revne du ikke kan høre (endnu).
Mvh
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.064
som #1 skrev, så knækker katten i toppen.
indsæt når det billlig belsag de har lavet i bunden af katten, ruster væk,
så hænger hele vægten i de 3 grenrør
så revner katten i toppen.
alt efter hvor slemt det er, kan man svejse det
feb 2022
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
Har den været tanket forkert med diesel? Siden du skiftede kat, eller var den blot defekt?
Tændrør?
Hvis intet af overnævnte, tror jeg du er ude i noget luft/benzin blanding, f.eks en revnet slange, en dårlig benzin dyse, selvom det er de ikke så kendt for (endnu)
Peugeot 107 fejlkode hjælp