{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HÆL OG TÅ PÅ NYE DÆK
  • #1   6. feb 2022 Nyt om på højre og venstre side.

Syntes alle nye dæk rejser sig. Både mine Michelin, contiu, Pirreli og Goodyear har gjort det på de sidste par biler jeg har haft.
    Mine Rotalla'er gjorde ikke men de holde også kun fast i vejen med Håb og Drømme så dem kan man ikke stole på.

Og det er ikke hæl/tå. Der er en måde at køre bilen på. Hvor man balancere bremsekraften med hælen og giver gas med tæerne på samme tid.
    Du tænker på at dækket har rejst sig

• #2   6. feb 2022 Jeg ville nok forsøge med en sporing.
    Her er en lille artikel om det fra 2006 - ved ikke om der kan findes nyere info.
    https://fyens.dk/artikel/h%C3%A6l-og-t%C3%A5-klares-med-skarpe-sving

#1 Du har ret i at hæl/tå udtrykket benyttes om at bremse og træde på speederen på samme tid, MEN udtrykket bruges altså også til at beskrive det fænomen hvor dækkets mønster bliver "savtakket" eller "rejser sig" - google evt. "hæl tå på bildæk"

• #3   6. feb 2022 Jens B - ja det er hæl og tå udtrykket i forehold til savtakket dæk jeg mener.

Jeg har fået anbefalet af flere forskellige fra både USA og England at jeg skal have sporet bilen men spørgsmålet er bare om det ville hjælpe på "rumle" lyden.

• #4   6. feb 2022 Nå et dæk rejser sig så skal der byttes om på højre og venstre hjulsæt.
    Sporing kan måske løse problemet. men har selv erfaret at selvom alting er i orden så rejser de fleste dæk sig alligevel. Om det er høj eller lav profil gør heller ingen forskel.

• #5   6. feb 2022 Jeg er bare heller ikke 100 % at de har rejst sig, det bare hvad jeg har fået at vide at det er det mest sandsynlige.

• #6   6. feb 2022 Se på dækket fra siden så kan du se om de har rest sig i den ene ende af sporet. Du kan også mærke der med hånden. Om der er mere modstand den ene vej end den anden vej nå du stryger håndjern over dækkets trædeflade.

• #7   6. feb 2022 Kør din hånd over slidbanen , så kan du mærke " hæl og tå "

Kommentér på:
HÆL OG TÅ PÅ NYE DÆK

Annonce