HÆL OG TÅ PÅ NYE DÆK {{forumTopicSubject}}
Hej kan det være nødvendigt at skulle raspe nye dæk, de larmer, nogle siger at det kan være den skal spores, hvad har i af erfaring, det er Hankook Evo 3 i 235/35/19
Hej kan det være nødvendigt at skulle raspe nye dæk, de larmer, nogle siger at det kan være den skal spores, hvad har i af erfaring, det er Hankook Evo 3 i 235/35/19
Spar penge på din forsikring
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Syntes alle nye dæk rejser sig. Både mine Michelin, contiu, Pirreli og Goodyear har gjort det på de sidste par biler jeg har haft.
Mine Rotalla'er gjorde ikke men de holde også kun fast i vejen med Håb og Drømme så dem kan man ikke stole på.
Og det er ikke hæl/tå. Der er en måde at køre bilen på. Hvor man balancere bremsekraften med hælen og giver gas med tæerne på samme tid.
Du tænker på at dækket har rejst sig
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Her er en lille artikel om det fra 2006 - ved ikke om der kan findes nyere info.
https://fyens.dk/artikel/h%C3%A6l-og-t%C3%A5-klares-med-skarpe-sving
#1 Du har ret i at hæl/tå udtrykket benyttes om at bremse og træde på speederen på samme tid, MEN udtrykket bruges altså også til at beskrive det fænomen hvor dækkets mønster bliver "savtakket" eller "rejser sig" - google evt. "hæl tå på bildæk"
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 31
Jeg har fået anbefalet af flere forskellige fra både USA og England at jeg skal have sporet bilen men spørgsmålet er bare om det ville hjælpe på "rumle" lyden.
okt 2010
Sporing kan måske løse problemet. men har selv erfaret at selvom alting er i orden så rejser de fleste dæk sig alligevel. Om det er høj eller lav profil gør heller ingen forskel.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 31
okt 2010
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
HÆL OG TÅ PÅ NYE DÆK