{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

ABS Sensor m.m BMW 120D F20 2012 {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg fik fejl på ABS, Traction control og selvføglelig siger den også at der er et eller flere flade dæk i min BMW 120d f20. Jeg tænkte derfor at jeg skulle skifte ABS sensor, som ifølge OBD'en var sensoren ved venstre baghjul der er i stykker (måler ikke fart).
Det var hjalp dog ikke med en ny sensor. Derudover kommer der også nogle gange fejl meldinger på tågelygte, bremselys og indikator lys bagved, men fejlene forsvinder så snart, man tænder for tågelys, bremser eller blinker ?

Nogen som har prøvet noget lignende eller som har en ide om hvor fejlen eller tør jeg sige det fejlene kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS Sensor m.m BMW 120D F20 2012
  • #1   9. feb 2022 Tjek stelforbindelse i motorrum samt kontakt flader for stel kabel.

• #2   10. feb 2022 Lyder som noget stel/flosset ledninger et sted.
    Abs sensor: på en e39 er fart den højre bag, ville blive overrasket hvis bmw laver om på det. Prøv evt at sætte den demonterede sensor på højre baghjul, vil ikke koste dig meget og kan gøres ret hurtigt. Vil dog maks løse abs problem delen.
    Det med lyset kan også være en pære som er lige på kanten til at gå. BMW måler forbruget på lys for at se om pæren er gået. Har du fået sat en lidt for lille watt pære i kan den ligge og balancere på kanten. På min gamle e39 kunne man nogenlunde se hvad den tudede over, ville prøve at skifte pærerne og se om det hjælper. Er det kun i den ene side bagpå kan de du bytte om mellem højre og venstre.
    Husker ikke lige om lygterne sidder på selve bagdøren eller om de sidder på bilen på en 1 serie. Sidder de på bagdøren ville jeg tjekke ledningerne hvor de kommer fra chassiet over til døren. De dør ofte pga de gentagne åbne/lukke handlinger.

Kommentér på:
ABS Sensor m.m BMW 120D F20 2012

Annonce