{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Emil  J
Emil J
Tilmeldt:
16. feb 2016
Følger: 11 Emner: 10 Svar: 19

Skoda VNT turbo - Vakuum driller {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har fået skiftet turbo på en 1.4 TDI skoda fabia mk2.
Men efter den har kørt et par hundrede km med en turbo der var brændt sammen, men nu fået ny.
Så er der noget i vakuum styringen der ikke virker til at fungere rigtigt.

Aktuatoren eller vakuumdåsen om man vil, den reagere ikke på motorens omdrejninger, før man når omkring 2700-3000 omdrejninger, så giver den et lille spjæt.

Når bilen tændes, skubber aktuatoren sig ud i fuldt udstrækning, hvilket i følge flere videoer på Youtube, virker til at være korrekt, og et tegn på at der i hvert fald sker noget i vakuum systemet.
Men det er som om den simpelthen ikke kan regulere sig selv, med mindre den kommer rigtig højt op i omdrejninger.

Er der nogen bud på sådan et problem?

N75 ventil er skiftet og alle slanger er testet for utætheder, så det burde ikke være problemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda VNT turbo - Vakuum driller
  • #1   27. feb 2022 hvilket mærke turbo er der monteret ? ?

    prøv med en vakuum pumpe.
    og suge vakuum i slangen til aktuatoteren, og se om den flytter sig nok.
    hvis det er en billig/dårlig turbo, er det ikke sikkert armen flytter sig nok.

    jeg har prøvet og fejlsøge på en turbo, hvor jeg synes armen flyttede sig nok.
    hvor armen manglede 3~4mm i at regulere helt.


  • Emil  J
    Emil J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 11 Emner: 10 Svar: 19
    #2   27. feb 2022 Er ikke sikker på mærket.
    Men det er en original som er renoveret og kalibreret med papir osv.

    Jeg er sikker på armen ikke flytter sig nok her i hvert fald.
    Som om at vakuum systemet ikke kan regulere den


  • #3   27. feb 2022 Hvad er det problemet er?

    Har du prøvet at køre i bilen?

    Normalt skal vakuum dåsen trække helt i vnt reguleringen når motoren startes. Og du kan stort set ikke få den til at regulere når du holder og gasser op. Der skal man ud og køre og tjekke med tester eller med vakuum måler at den regulerer som den skal.


  • Emil  J
    Emil J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 11 Emner: 10 Svar: 19
    #4   28. feb 2022 Hej Henrik

    Jeg har kørt bilen og den køre sku lidt sjovt.
    Den kan godt finde på at humpe/hakke indtil turboen slår til.
    Ligesom om den bliver kvalt eller lignende.

    Jeg har kun kigget på vakuum dåsen imens én sad og gassede bilen op.
    Så jeg har ikke set hvordan den regulere når den rent faktisk køre.


  • #5   28. feb 2022 Okay.

    Er den gamle turbo havareret eller hvorfor blev den skiftet?


  • Emil  J
    Emil J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 11 Emner: 10 Svar: 19
    #6   28. feb 2022 Den gamle turbo brændte sammen fordi der var meget snask i olietilførslen.
    Den blev sendt retur til renovering hvor den “nye” turbo er købt


Kommentér på:
Skoda VNT turbo - Vakuum driller

Annonce