{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

LED pærer blinker ved slukket bil (Opel Vectra - 2008 -) {{forumTopicSubject}}

En lidt spøjs fejl på min knægts ny-indkøbte Opel Vectra, TDI 2008, giver lidt hovedpine.

Bilen har et sæt led-pærer siddende til nummerpladelyset, og vi vidste ved købet godt at de blinkede i nogen tid efter bilen var slukket og forladt aflåst.

Det underlige er så at et par af de dyre led-pærer til positionslys foran laver præcist det samme stunt.......alt som er normale 'gammeldags' pærer lyser overhovedet ikke....

Hvad filan er det og er der nogen som har en idé til hvad der udløser det her?

Bilen mister åbenbart ikke strøm, og kører ellers helt fejlfrit.....luge bortset fra de her besynderlige led-pærer som lever sit eget liv.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED pærer blinker ved slukket bil (Opel Vectra - 2008 -)
  • #1   15. apr 2022 Den laver koldtjek/test af alle lygterne/pærene.. De blinker sikkert også når du giver tænding, og stopper efter for at se om de virker. Det er helt normalt når du har led

    På en vag bil kan det godt slås fra med en tester. Ved dog ikke om man kan det med en opel smiley


  • #2   15. apr 2022 Mjae, nu er LED absolut ikke standard på den racer......


  • #3   15. apr 2022 Har selv haft samme problem på min Octavia fra 2008 med efter monteret led i tågelygterne. De blinkede da jeg gav tænding, og slukket bilen. Men jeg fandt så ud af, man kunne slår det fra med en tester smiley

  • #4   15. apr 2022 Som i_ipek skriver så er det bilens pære overvågning, der sender en lille spænding ud til pæren, for og se om de er sprunget

    Alm glødepære har større forbrug, så de lyser ikke
    Men LED, har et meget lille forbrug
    Så de blinker, hvergang pære overvågning, sender spænding ud

    Problemet kan afhjælpes, ved og sætte en modstander ind over ledninger til den LED der blinker


  • #5   15. apr 2022 Lige meget hvad du gør på din Vectra kan du ikke stoppe den blinken (heller ikke ved modstande)

    Jo jo, du kan godt, hvis du lige kan sætte et forsinkelses relæ ind.

    Lev med det, eller skift til alm. pære.


Kommentér på:
LED pærer blinker ved slukket bil (Opel Vectra - 2008 -)

Annonce