1.576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kjeld J
Kjeld J
Tilmeldt:
3. maj 2022
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Lav drift-temperatur m.m. Lav drift-temperatur m.m.

Peugeot 308, 1,6 hdi, 2009.
Har fået skiftet termostathus pga. at nålen på uret begyndte at vise omkring 70 grd .ved drift(koldt vejr) og svag varme i kabine. Resultat: lidt mere varme i kabine, men drifttemp. når stadigvæk kun på på højst 75 - 80 grader(på uret og i noget varmere vejr). Bruger ikke væske, olie og motoren kører upåklageligt. Bunden af køleren og nederste slange er kold/kølig selv efter en længere tur. Værkstedet siger måske en defekt vandpumpe(men skulle motoren så ikke blive varm?). Desuden mener de, at en foring i den ene cylinder muligvis er løs og giver disse temperaturproblemer. Det giver dog ingen mening for mig umiddelbart. Nu er jeg jo heller ikke mekaniker. Kan køleren være tilstoppet, så der ikke er cirkulation( men hvorfor giver det en koldere motor)? Kan det nye termostathus være defekt? Er det vandpumpen eller viser uret i kabinen bare forkert. Venlig hilsen Kjeld


 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav drift-temperatur m.m.
  • #1   3. maj 2022 Et familiemedlem har er berlingo fra 2008 med 1.6 hdi, vel samme motor. Den blev os kun de 70 grader ifølge måler i speedometer. Så skiftede thermostat huset, men den kommer aldrig op på de 90, mere på de 80. Så ville ikke bekymre mig om det. Tror simpelhen kølerenen er for stor for den nederste slange er kølig i forhold til den anden selv efter 30 min tomgang og en køretur. Evt lav en plade der dækker noget af køleren.

  • #2   3. maj 2022 En nyere diesel er så effektiv at de ikke udvikler ret meget varme
    Er det koldt i vejret går min også fra driftstemperatur (9X grader) til under hvad viseren kan vise ca 40 grader på 15-20 min smiley
    En ting der hjælper er at slukke A/C idet blæseren køler kondenseren, så og køler køleren smiley
    Derudover så kør et gear lavere, og hold den på 2000 i en periode, i stedet for de 800-1400 man ligger på når man følger gearskifte indikatoren smiley


  • #3   4. maj 2022 Jeg oplever præcis det samme på en 308 fra 2014, med dn 1.6 HDi og har fået skiftet termostat og hus. Den bliver stadig kun 70-80 grader. En venlig sjæl fra peugeot forhandleren ringede og fortalte, at de ikke bliver varmere, det er altså deres driftstemperatur. Jeg har aldrig oplevet det med andre biler.

  • Kjeld J
    Kjeld J Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   4. maj 2022 Ja, det der kan undre er, at den før har vist 90 grader. Noget må jo have ændret sig. Spændt på at se, om den bliver varmere, når temperaturen ude bliver 28 grader. Tak for svarene, måske er der andre bud.

  • #5   4. maj 2022 Jeg er forholdsvis sikker på at driftstemperatur på sådan en 1.6'er er 83 grader.
    Hvis det er noget, der har ændret sig og den før har været højere, så kan det måske være en indikationsfejl - måske en dårlig stelforbindelse.
    Anyhow - ca. 80 grader er rigtig nok på sådan en.


Kommentér på:
Lav drift-temperatur m.m.

Annonce