Test af batteri - er det dødt? {{forumTopicSubject}}
Min kones VW Up (60HK 2015) har tabt strøm, hvis den stod mere end 5-7 dage ville den ikke starte, jeg skiftede så batteriet i foråret 2021, men et par måneder senere gjorde den det igen. I sidste måned gorde den det efter blot 2 dage. Den lokale VW mekaniker målte den igennem og sagde at der var et lidt for højt forbrug når den var slukket, han afmonterede en ekstrahøjttaler og meldte at nu var forbruget ved stilstand inden for specs.
Problemet er der dog stadig, og så peger det vel på at batteriet er blevet ødelagt efter at have været fladt 3-4 gange.
Jeg bad om at få udskriften fra deres batteritester (se billede), de siger at det måske godt kunne være batteriet der er problemet.
Hvad siger I?
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.016
jul 2020
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 11
Jeg har ladet batteriet op i 20 timer et par gange, dog kun med en lille C-tek oplader, jeg ved ikke om den egentlig har Amp. nok til at gøre jobbet.
Vil et nyt batteri ikke normalt godt kunne holde til at være afladet 3-4 gange?
(Det er en pendlerbil og den kører 70km hver dag, så jeg synes jo den skulle få opladning nok)
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Men hvilken ekstra højttaler bruger dog strøm når bilen er slukket? Det har jeg godt nok ikke hørt om før hvis et anlæg er monteret korrekt...
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 120 Biler: 3 Svar: 1.034
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
Oplad ved laaang køretur eller din fine CTec lader.
Check ladespænding under kørsel fra 12,8 - 14,5 V DC ved intilligent lade kontrol
eller ca 14,3 - 14,5 ved alm generator
Længere tids kørsel med lav ladeeffekt 12,5 -13,5V dræber et nyt batteri stille og roligt ved phosphatering af celle pladerne. Kan i nogen grad reddes ved en CTec lader som kan køre "recon". MVH KP
Test af batteri - er det dødt?