2.807 visninger
|
Oprettet:
Regenerering af partikelfilter {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en kammerat det har sådan en VW transporter 2.0 CR TDI fra 2010. Den skriver at sodværdien for partikelfilter er ved maks værdi. Den kører stadig fint, men tænker at udføre en regenerering med VCDS tester for at tage det værste sod. Er det ikke bare mere eller mindre at bruge denne guide her? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration
Er det ikke også noget med at man bør skifte olie og oliefilter bagefter har jeg hørt?
Er der nogen der har erfaring med dette?
Hilsen Kris
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.077
Som vi skyder ind i toppen af dpf
Efterfølgende tvangs regenerere vi dpf
Så skal værdier for dpf nulstilles
Også bør man skifte olie, da motor bliver meget varm, så er olien godt brugt i forvejen
Så er der ikke meget smøring tilbage
Tit laver vi en olieflush, så man få renset olie systemet
Også skifter olien
dec 2021
Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 17
Mange tak for hjælpen
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Det kan hjælpe i nogle tilfælde. Men den skulle jo helst gerne selv rense filteret.
Jeg vil til hver en tid anbefale at afmontere filteret og sende det til rens eller skifte filteret.
Sidst jeg lavede en tvangsregenerering, skød den et ben igennem blokken. Jeg gør det aldrig mere, hvis jeg kan undgå det.
Men foretager du en tvangs rensning så skift olie + filter bagefter, da der vil forekomme meget diesel i olien.
dec 2021
Bare hvis man sørger for at følge anvisningerne og der er nok olie på og motor er driftvarm, også selvfølgelig skifter olie osv. bagefter
nov 2005
Om motor bliver varm nok
Vi oplever af og til, biler som ikke vil regenerere, under kørsel, da de ikke bliver varme nok
Pga termostaten stå lidt åben hele tiden
dec 2021
nov 2005
Selv om den mangle eks 10 grader i at bilen vil regenerere
Regenerering af partikelfilter