{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

A/C er laaaaaang tid om at tænde {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en Ford Focus 1.0 ecoboost fra 2014 med klimaanlæg.
Det virker upåklageligt, når først det er tændt.
Problemet er at det først tænder efter 5min, sommetider 10min.
Der er ingen registrerede fejl på bilens systemer, den har lige fået A/C service og det
virker som sagt, når det først tænder.

Er der nogen der har et reelt bud på problemet (for det er et problem) ?

Er ikke interesseret i at hører fra personer der ikke har nogen bud, men bare vil fortælle
om deres eget fejlfrie system.

Vh Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A/C er laaaaaang tid om at tænde
  • #1   19. jul 2022 i det mindste har du et AC system der virker efter 5 min.

Mit virker slet ikke... Som i slet ikke, og der kan først kigges på det torsdag i næste uge smiley smiley

• Stephan M
    Stephan M Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #2   19. jul 2022 Hej
    Hvis du lige har haft service så burde de da også have checket komprassoren. Det lyder som om den skL skiftes.
    Når man kører kompensere man for det tryk som komprassoren kan opnå, derfor virker det efter et stykke tid. Hvis det står i tomgang virker det dårligere hvis komprassoren er defekt.
    Mit bud er ny kompressor, men det kan værlstedet checke for dig.

• #3   19. jul 2022 Kan være for meget spillerum ved magnet koblingens frigang på kompressor.

• Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
    #4   19. jul 2022 på med ac maskine og kontrollere tryk når ac er tændt.

• #5   21. jul 2022 #2
    Jeg tænker at grunden til værkstedet ikke umiddelbart har kommenteret noget problem, er at systemet virker. Langt det meste af tiden først efter et stykke tid, men sommetider virker det med det samme.
    Jeg ved ikke lige hvad du mener med "kompensere for tryk når man kører".
    A/C har ingen problemer med funktionen i tomgang, når det ellers tænder.
    Men takker for budet

• #6   21. jul 2022 #3
    Hvis vi snakker spillerum ved koblingen, antager jeg du tænker at koblingen glider eller måske slet ikke låser.
    Dette er ikke tilfældet, da jeg har kontrolleret det. Kompressoren virker ej heller til at være unormal stram at dreje rundt.
    Men tak for budet

• #7   21. jul 2022 Mit system er bare så fejlfrit. Det er bare så fedt i forhold til de andre, hvor anlægget er for længe om at blive koldt. Jeg er så glad.

Håber, at du kan bruge mit indspark til noget...

• #9   25. jul 2022 #7
    Haha, dit svar er ca ligeså godt som svar #1

• #10   25. jul 2022 Men har du fået fixet dit AC så? smiley .

• #11   25. jul 2022 #10
    Nej, har ikke kigget på det endnu.
    Læser alverdens tråde, i et forsøg på at finde nogen der har oplevet det samme, i håb om at der lige kom det guldkorn der skulle til

• Benjamin C
    mar 2019

#12   25. jul 2022 få nu en ac maskine på og få kontrolleret trykke når anlægget er tændt. smiley hils mekaniker og har kmo bevis til at lave ac anlæg

• Stephan M
    Stephan M Tilmeldt:
    jul 2019

#13   26. jul 2022 Har du fået checket trykkontakten. Det er den der fortæller kompressoren hvornår den skal starte afhængig af trykket. Nogle systemmer har 1 og andre 2. Og nogle kontakter harindbygget kontaventil og andre kræver at systemet bliver tømt inden udskiftning af kontakt.

• #14   28. jul 2022 #12, #13
    Ligegyldigt hvad trykket er eller hvad trykventilerne siger, så virker systemet jo.
    Hvis trykket er lavt eller en/to trykventiler er defekte så vil systemet slet ikke tænde.
    Heller ikke efter 5 eller 10 min, da systemet jo ikke stiger i tryk af en køretur eller presssostaterne reparere sig selv.
    Så er ikke helt med på hvad det skulle hjælpe at checke.

• #15   28. jul 2022 Tænder systemet først om 5-10 min, eller bliver der først koldt i bilen efter 5-10 min?

• #16   28. jul 2022 #15
    det tænder først efter 5-10min, de fleste dage. Indimellem tænder det med det samme, dvs 20sec efter bilstart.

• Stephan M
    Stephan M Tilmeldt:
    jul 2019

#17   28. jul 2022 Trykkontakt kan godt være defekt og kun virke nogle gange.
    Den kan sende et forkert signal pga. Alt muligt.
    Mest logisk er det hvis den bare tænder og slukke, men sådan er det ikke altid med eletriske komponenter.
    Jeg tænker udfra et udelukkelses princip.
    Som du skriver er trykket checket og kompressor virker og blæseren starter osv. Så er der kun trykkontakten tilbage og der kan sagtens være en dårlig forbindelse der kun virker efter omstændighederne eks. Varme og kulde eller hvor fugtigt eller ikke figtigt er er. Specielt i en ældre bil.

• Benjamin C
    mar 2019

#18   28. jul 2022 jeg vil netop gerne se trykket da en slidt kompressor kan lave det symptom. især idag når mange køre med variabel kompressor. :)kan os hver defekt ude temperatur føler. for så slår den fra når det koldt.

men fair nok jeg holder bare mund. bruger mit svendebrev og kmo til noget mere fornuftigt. smiley

forsæt god aften.

• #19   28. jul 2022 #16

Så fra du tænder A/C og de første 5-10 min, så kører kompressoren slet ikke rundt?

• Stephan M
    Stephan M Tilmeldt:
    jul 2019

#20   28. jul 2022 Bejamin C. Måske du lige skal forklare manden hvordan en variable kompressor virker. Det var der vi startede ??

• Benjamin C
    mar 2019

#21   28. jul 2022 20.

det er enlig ret simpel. slaglængden er variabel. så den kan både stå i neutral så den ingen tryk laver. Men os ændre slaglængden så den fx kun køre med 20% kræft eller 50%. smiley en gamle dags kompressor slå jo til og fra hele tiden via magnet kobling. men kan kun køre på max kræft. smiley

det er ret smart når man vil have en bil til at køre længere på literen. smiley

• Stephan M
    Stephan M Tilmeldt:
    jul 2019

#22   28. jul 2022 Og så kan man godt sige at ved høje rpm virker kompressor bedre, eller hvad?

• Benjamin C
    mar 2019

#23   28. jul 2022 #22 på en ikke variabel gamle model ja man godt sige det.

men på variabel ikke nødvendigvis nej. smiley kommer jo an på hvordan fx klima anlæg styring siger siger. smiley

• #24   28. jul 2022 Trådstarteren nævner noget om at have kontrolleret koblingen i #6. En variabel kompressor har ingen kobling?

• Benjamin C
    mar 2019

#25   28. jul 2022 24# korrekt troede faktisk de havde variabel. Men kan godt se nu når jeg slår pumpen op i ftz at det er de. gamle dags type. smiley

• #26   31. jul 2022 Tak til alle de forskellige input. Jeg må i dybden med det A/C anlæg. Jeg vender tilbage til denne tråd når løsningen er fundet

Kommentér på:
A/C er laaaaaang tid om at tænde

Annonce