1.658 visninger
|
Oprettet:
A/C er laaaaaang tid om at tænde {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en Ford Focus 1.0 ecoboost fra 2014 med klimaanlæg.
Det virker upåklageligt, når først det er tændt.
Problemet er at det først tænder efter 5min, sommetider 10min.
Der er ingen registrerede fejl på bilens systemer, den har lige fået A/C service og det
virker som sagt, når det først tænder.
Er der nogen der har et reelt bud på problemet (for det er et problem) ?
Er ikke interesseret i at hører fra personer der ikke har nogen bud, men bare vil fortælle
om deres eget fejlfrie system.
Vh Søren
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Mit virker slet ikke... Som i slet ikke, og der kan først kigges på det torsdag i næste uge
jul 2019
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
Hvis du lige har haft service så burde de da også have checket komprassoren. Det lyder som om den skL skiftes.
Når man kører kompensere man for det tryk som komprassoren kan opnå, derfor virker det efter et stykke tid. Hvis det står i tomgang virker det dårligere hvis komprassoren er defekt.
Mit bud er ny kompressor, men det kan værlstedet checke for dig.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
Jeg tænker at grunden til værkstedet ikke umiddelbart har kommenteret noget problem, er at systemet virker. Langt det meste af tiden først efter et stykke tid, men sommetider virker det med det samme.
Jeg ved ikke lige hvad du mener med "kompensere for tryk når man kører".
A/C har ingen problemer med funktionen i tomgang, når det ellers tænder.
Men takker for budet
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
Hvis vi snakker spillerum ved koblingen, antager jeg du tænker at koblingen glider eller måske slet ikke låser.
Dette er ikke tilfældet, da jeg har kontrolleret det. Kompressoren virker ej heller til at være unormal stram at dreje rundt.
Men tak for budet
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Håber, at du kan bruge mit indspark til noget...
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
Haha, dit svar er ca ligeså godt som svar #1
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
Nej, har ikke kigget på det endnu.
Læser alverdens tråde, i et forsøg på at finde nogen der har oplevet det samme, i håb om at der lige kom det guldkorn der skulle til
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
jul 2019
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
Ligegyldigt hvad trykket er eller hvad trykventilerne siger, så virker systemet jo.
Hvis trykket er lavt eller en/to trykventiler er defekte så vil systemet slet ikke tænde.
Heller ikke efter 5 eller 10 min, da systemet jo ikke stiger i tryk af en køretur eller presssostaterne reparere sig selv.
Så er ikke helt med på hvad det skulle hjælpe at checke.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
det tænder først efter 5-10min, de fleste dage. Indimellem tænder det med det samme, dvs 20sec efter bilstart.
jul 2019
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
Den kan sende et forkert signal pga. Alt muligt.
Mest logisk er det hvis den bare tænder og slukke, men sådan er det ikke altid med eletriske komponenter.
Jeg tænker udfra et udelukkelses princip.
Som du skriver er trykket checket og kompressor virker og blæseren starter osv. Så er der kun trykkontakten tilbage og der kan sagtens være en dårlig forbindelse der kun virker efter omstændighederne eks. Varme og kulde eller hvor fugtigt eller ikke figtigt er er. Specielt i en ældre bil.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
men fair nok jeg holder bare mund. bruger mit svendebrev og kmo til noget mere fornuftigt.
forsæt god aften.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Så fra du tænder A/C og de første 5-10 min, så kører kompressoren slet ikke rundt?
jul 2019
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
det er enlig ret simpel. slaglængden er variabel. så den kan både stå i neutral så den ingen tryk laver. Men os ændre slaglængden så den fx kun køre med 20% kræft eller 50%.
det er ret smart når man vil have en bil til at køre længere på literen.
jul 2019
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
men på variabel ikke nødvendigvis nej.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
A/C er laaaaaang tid om at tænde