Nyt spejlglas Nyt spejlglas
Grin bare, jeg ved godt jeg er en kegle til alt som omhandler biler og elektronik
Men mit spørgsmål er følgende:
Jeg har til den ene side på min Ford Grand C-Max købt et nyt spejlglas, der - lige som det originale spejlglas - kan opvarmes.
Da jeg pillede det gamle (defekte) spejlglas ud, kunne jeg se, at de to ledninger (til varmen), som via stik sidder på spejlglasset sad vandret, ved siden af hinanden.
Fedt, tænkte jeg. Så skal jeg bare huske, at det rød/sorte kabel skal på det højre stik på det nye spejlglas.
Nu kan jeg så se, at stikkene, hvor jeg skal montere ledningerne sidder anderledes på det nye spejlglas (der er tale om et uoriginalt produkt fra T-Svansen, som dog ER beregnet til min bil). På det nye spejlglas sidder stikkene nemlig lodret (over/under hinanden), så jeg kan ikke sammenligne med det gamle spejlglas. Der er ingen mærkninger af nogen art på bagsiden af spejlglasset og stikkene er identiske.
Så det korte af det lange: Er det helt ligegyldigt, hvilket kabel jeg sætter på hvilken kabelsko på bagsiden af spejlglasset? Jeg tænker jo, at biler kører med jævnstrøm, så umiddelbart vil jeg mene, at det IKKE er ligegyldigt.
PS: Et tillægsspørgsmål: Hvad aktiverer varmen i spejlene? At jeg trykker på knappen for varme i forruden eller knappen for varme i bagruden?
Tak på forhånd for jeres svar!
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 218
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 40 Emner: 44 Svar: 153
dec 2007
Følger: 73 Følgere: 125 Biler: 5 Emner: 233 Svar: 1.357
du kan mærke, om dit venstre spejl, bliver varmt..
så tager du stikkene og sætter på højre og bliver det varmt, sidder de rigtigt, og hvis ikke bytter du om. ingen skade sker, hvis de sættes forkert på..
feb 2015
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
feb 2015
Nyt spejlglas