Audi A3 1,4TFSI 2011 hvad er der galt ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Audi A3 1,4TFSI 2011 den har gået 270.000km,jeg har fået skiftet kæde da den havde gået 240.000km,den er på det sidste ca 6 måneder begyndt at gå lidt ujævnt særligt om morgenen de første km,når jeg holder foden let på spederen,føles det som udsættere,derefter går den som den altid har gjort fin trækkraft og acceleration,men her til morgen opdagede at den gule motorlampe blinkede og lyste kortvarigt,så var den væk igen og var der ikke da jeg kørte hjem,kørte til min mekaniker som satte tester på og kunne se at der var en fejl på cylinder 4,det kunne måske være en tændspole hvis man er heldig,han snakkede også om LSPI utilsigtet tænding/fortænding er der nogen der har været ude for det samme ?
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.069
Vi har for nylig haft en tsfi, på arbejdet, som kørte meget urolig i tomgang
Samt den kørt kun ca 16 kmL
Hvor den normal køre 21-22kmL
Vi har en maskine til at renser dyserne med
Som
Man koble på bilens brændstof system
Så motoren køre på speciel rense væske
Til dyser
Samtidig har vi en maskine tilslutte der sprøjter rensevæske ind i indsuningen som løsner tilsodninger i indsugningen samt ventiler
Det er en del af bedre motor fra Würth.
Kunde har efterfølgende, fortalt at bilen stå fint i tomgang og køre igen de 21-22 kmL
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
https://automobile.fandom.com/wiki/Fuel_Stratified_Injection
Spjældene kan være kokset til så luft strømmen ikke er optimal til at køre magert, der vil komme udsættere og lign tegn, der er måder hvor man "sandblæser" med specialmiddel som fjerner belægningerne i indsugningen.
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Det kan blæses væk med gradulat med det dertilhørende værktøj ved afmontering af indsugning.
Derefter skal du køre på den bedst mulige benzin for at forhindre det sker igen.
Benzin fra lavprisselskaber er et No-go for den motor.
Audi A3 1,4TFSI 2011 hvad er der galt ?