Automatgear hakker og går ud... {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Har en BMW E92 330D fra 2009 med automatgear
Sidste år da det begyndte at blive koldt begyndte den at hakke og gå ud efter få kilometers kørsel. Fik skyllet gearkassen mm. dengang, hvor det sådan set "gik væk" (måske fordi det blev varmere udenfor igen?)
Nu i år, hvor det er begyndt at blive koldt igen er problemet startet igen..
Det sker når´man har kørt få kilometer (kommer ned i fart) starter den med at hakke, hvor der ikke rigtigt er noget "speederrespons", hvor den så flere gange har gået ud.
Når bilen bliver varm er der ingen problemer?
Håber der er nogen som har været ude for det samme eller prøvet noget lignende som måske ved hvad problemet er
Vh. Frederik
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.046
En bil med automatgear opføre sig underligt, når motor ikke køre orden.
Du skal have en tester på og se hvad den kan fortæller om, hvordan motor køre
Og ud fra det fejlsøge
Alt andet er rent gætværk
mar 2021
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Der var tester på sidste gang det skete, hvor den ikke udmeldte noget omkring det
Derfor søger jeg bare svar om der var nogen der havde prøvet noget lignende og måske vidste problemet
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.046
Og se Div live data
For og se om det kan hjælpe med og finde problemet.
Nogen gange, kan det være svært
Hvis bil/motor ikke gør det hvergang
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.252
Ligeledes ved jeg at de lidt ældre bmw'er (e39) gik i failsafe hvis der var bøvl med signalet. Det betød at den lige nøjagtigt kunne slæbe sig afsted med omkring 30 km/t med super træg acceleration. Hvordan det vil føltes på en automatgearkasse ved jeg ikke.
Så måske er din sensor ved at gå, finder i fejl i abs signal via live data, så køb fra BMW og ikke OEM, har hørt om alt for mange problemer med OEM sensorerne.
mar 2021
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Det kunne det meget vel være
Må prøve at høre mekaniker igen
Automatgear hakker og går ud...