Fiat, Vi forstår ikke hvad den Fejler! {{forumTopicSubject}}
Jeg har snart fået nok af min Fiat Grande Punto !
For en måned siden, begyndte ABS og Parkeringsbremselys kontrollamper lyse samtidigt på instrumentpanelet. De slukkede selv efter nogle minutter..... de kom frem hver 2. dag og slukkede hurtigt igen efter nogle minutter.
Men nu lyser ABS og Parkeringsbremselys kontrollamper konstant hele tiden.
2 Hobby mekanikere har prøvet aflæse fejlen med computer.
Den ene mekanikere påstod det var ABS boksen der var gal med. Han fik sat ny i, men fejlen er der stadigvæk!
Den anden mekaniker påstå, det er hjullejer der er galt med, men hvilken ved han ikke( det fortæller hans program ikke !!))
En mekanikers kodeaflæser viste følgende fejl, han vidste ikk hvad den betyd!
C115
- magentventil, fødespænding
- permanent
Hvad kan jeg gøre ?
Skal jeg virkelig til en Fiat Forhandler for aflæse fejlen....det koster kassen..
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.016
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.258
https://www.fiatforum.com/threads/abs-fault-wiring-issue-c1115-fault-code.461335/
Generelt er det oftest abs sensor eller evt abs ring som dør, det er ret sjældent at abs blokken dør. Det sker men sjældent.
Se evt om i kan få live data fra abs'en på den så vil i nok se enten ustabilt/markant lavere/intet signal fra en af sensorerne. Så er det bare at se om sensoren er smurt ind i ting, om dens ledning og stik er sunde, og evt skifte sensor. Jeg ved at BMW er hysteriske med sensor skal være original, OEM giver ofte fejl. Ved ikke om dette er tilfældet med Fiat.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 119 Biler: 3 Svar: 1.034
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 581
En udluftning på blokken med tester, vil fortælle om alle 4 solonoid virker.
mar 2019
jul 2022
Følger: 1 Følgere: 34 Emner: 8 Svar: 6
Jeg bor I København..
Min mekaniker har sagt, der skal måles hist og pist for finde fejlen. Han har ikke styr på den del..
Men Hans tester viste, at Sensor fejler intet.
Fejlen var.
C115, magnentventil, fødespænding..
Har pt. Ikke råd til dyre mekaniker desværre, er økonomisk presset.
mar 2019
Fiat, Vi forstår ikke hvad den Fejler!