{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

JP H
JP H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19

Min dyt gik pludselig ud?!?! HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hey alle..

Jeg har lige været ude og køre - og pludselig over et vejbump gik hele bilen bare ud som et lys.. motor slukket og alt strømmen?!?!

Har nu gået div sikringer igennem og intet er gået.. Der er strøm på batteriet og forlygterne virker, alarmen kan slås til og fra, kabinelys virker.. men blinklys, tænding, servo, lys i instrumentbrættet, radio er helt død?!?

ANER ik hva der er sket.. men mon nogen har et forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min dyt gik pludselig ud?!?! HJÆLP!!
  • #1   6. apr 2007 måske stel forbinnelse

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#2   6. apr 2007 OK fra hvor? - ska lige afsløre at jeg bestemt ikke er mekaniker..

• #3   6. apr 2007 tror du mangler en stel på din ECU. men forstår ikke hvorfor din radio så er gået ud :S

• #4   6. apr 2007 men du kan tjekke det nemt.. ohm mellem stelledning på radio og tændingen. altså selve metal kransen der sidder hvor du sætter nøglen i. og se om der er forbindelse der. ohm derefter mellem det sted ved nøglen og ud til et sted på karossen. er det ok så ohm mellem karosse og stel på batteri. er det ok så prøv lige at tjekke forsyninger på radioen. der får du nemlig både tændingsplus og fast plus. hvis de også er der så skal du have fat i en der ved merer om nissan end mig. umiddelbart tror jeg din tændingslås har et problem med en ledning for din radio kører vel også på tændingsplus.. så mit bedste bud ville nok være dit tændingsrelæ hvis der som sagt ikke mangler en stel

• #5   6. apr 2007 Det er ikke ligesom i de gamle ford sierraer hvor der sidder sådan en kontakt i bagagerummet der slår fra hvis man kører for vildt? så dør bilen os bare

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#6   6. apr 2007 aaaaah OK.. ja.. så er det bare lige hvor den sidder på min kære Nissan 100NX smiley har ingen manual til den - og har ik kunne finde nogen på nettet.. smiley

• #7   6. apr 2007 nikolaj p. den kontakt påvirker da ikke blinklys og det andet der er galt gør den??

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#8   6. apr 2007 Mumle >> Tak.. Jeg er stået af.. men det lyder fornuftigt.. tror lige jeg må ha fat i min mekaniker buddy i morgen.. han ved med garanti mere om hva du forklare end jeg gør.. Eller også må jeg finde en ohm måler og se om jeg ka finde hoved og hale i det.. Hvis ohm'en ik er OK er den så 0 eller?

• #9   6. apr 2007 Jeg er nok ikke til den store hjælp, men jeg kan da påpege at det er den forbindelse man normalt kalder ACC som du mangler

Og den er der først når nøglen er drejet til tænding på de fleste biler (nogle har dog en ACC position for sig)

• #10   6. apr 2007 Kort sagt så er det tændingslåsen du har problemet i

• #11   6. apr 2007 når du måler stel skal den vise 0.. 0 betyder ingen modstand.. de fleste multimetre har et symbol med sådan nogle lydbølger nærmest. stiller du den der hyler multimetret når du sætter de 2 prober sammen. sådan kan du også tjekke stel. når du måer spændinger skal du selvfølgelig sætte multimetret i DC volt i området 20V.
    martin N lige præcis. jeg har også en mistanke til acc'en med kan mest forestille mig den er væk pga ræleet..

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#12   6. apr 2007 hmm.. ja det virker jo som om det er en ledning der er faldet ud.. for det var over et vejbump.. men DAMN min kæreste og hendes datter fik et shock.. og Servo og bremse gik også smiley PÆNT heldigt jeg ikke lå med 150 på motorvejen..

• #13   6. apr 2007 men hvis du ved hvor forbindelserne går fra tændingslåsen kan du ohme de forbindelse også..

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#14   6. apr 2007 Men Mumle.. den der ECU - er det sådan en stål box ting? Som feks kan sidde bag panelet ved radioen osv i bunden af bilen?

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#15   6. apr 2007 Dra tændingslåsen går ledningen ned i min alarm.. og derfra er jeg lost smiley

• #16   6. apr 2007 ja den sørger bare for at automatisk slå din alarm fra når der er tænding på bilen. nej din ecu sidder som regel bag ved handskerummet men vil ik sige noget med sikkerhed da jeg ik kender til din bil model

• #17   6. apr 2007 men tror altså du skal koncentrere på tændingen da din radio og en del andet el er død

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#18   6. apr 2007 Nej der sidder den ik.. Det ligner en lille harddisk.. tror jeg er med på hvor den er.. kan fandenfuckme (undskyld sproget) bare ikke komme ind til den ordenligt pga alle de tåbelige paneler i bilen.. har prøvet tidligere i dag.. Men Mumle.. 1000 tak for dine vise ord.. tror jeg er rimelig meget med på hvordan jeg skal tjecke det i morgen (tror jeg).. Skal bare lige finde en der har en bimlebox der kan måle ohm.. men det må en af røderne sgu ha.. smiley

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#19   6. apr 2007 Ja men har faktisk ikke tjecket om radioen kan tændes da den jo plejer at tænde ved tænding.. Du løber lige ned og prøver med det samme.. smiley

• #20   6. apr 2007 jeg kom lidt til at tænke på, hvis nu el-delen i tændingslåsen er slidt, og der evt er røget en ledning af, den som giver strøm til starter relæet, kan det så ikke være derfor du ikke kan starte? har du prøvet at skubbe den igang? eller kan det vel være din alarm hvis du har startspærre i

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#21   6. apr 2007 Altså.. Jo det kunne måske være startspæren.. hmm.. men hvorfor kan jeg så slå alarmen fra og til? og nej polerne er ikke løse på batteriet da der er strøm på noget af bilen.. altså kabinelys, forlygter osv..

Mumle >> Nej radioen er der ikke gas i.. smiley men TOTALT underligt.. katastrofelyset virker.. men ikke ikke blinke til højre og venstre..

Mark R >> Jeg har prøvet at rykke i alle ledningerne til tændingslåsen.. og det gir ingen reaktioner desværre.. Snakkede men en gammel elektronik mekaniker.. og han snakkede om noget med stellet fra starteren?!? men han har ikke lavet biler i 15 år.. sååå... smiley

• #22   6. apr 2007 mark r. hvis der er startspærre skal starteren stadig køre rundt og han har hverken instrumetlys eller noget

b4ndit.. - var du med i aften??? blev sq nuppet ved micon

• #23   6. apr 2007 hov hov man skal ikek kimse af en elektronikmekaniker/elektronikfagtekniker smiley nej men det kan være dit blinklysrelæ først bliver forsynet når der er tænding på bilen.. men tror altså enten u mangler din acc eller en fælles stel / vigtig stel.. mulighvis mangler du stel mellem motor og karosse. det laver i hvert fald nogle meget underlige ting så ohm også lige mellem karosse og motor i morgen

• #24   6. apr 2007 mumle: det kommer da så sandelig an på hvilken alarm/startspærre der er i.

har du prøvet om den kan skubbes igang?

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#25   6. apr 2007 Mark R nej har jeg ikke.. man kan man det hvis startspærren er aktiveret?

• #26   6. apr 2007 nej det kan du ikke. en "Normal" startspærre afbryder forsyningen til din tændspole

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#27   6. apr 2007 mener at alarmen hedder Copra?

• #28   6. apr 2007 katastrofeblink virker uden acc (altså uden tænding)
    blinklys SKAL have acc før det virker
    kabinelys og forlys og alt det der, har intet at gøre med tændingen, derfor virker dét
    radioen kan også kun tænde hvis der er acc, hvis altså radioen er forbundet så den kun kan tænde når der er tænding på bilen

Dit problem er stadig klart manglende acc. Hvordan du løser det, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med

• #29   6. apr 2007 må stadig give martin ret. acc . enten dårlig ledning eller dårlig stel af en eller anden grund. det skal lige siges at en acc spænding kan forsvinde af mange årsager så held og lykke smiley

• JP H
    JP H Tilmeldt:
    okt 2002

#30   6. apr 2007 HAHA OK pis.. Jamen jeg er da blevet en DEL klogere.. så tak til alle.. Så må det sgu gå ud over min mekaniker buddy i morgen.. for jeg ka sgu ikke undvære bil smiley

men tak for jeres hjælp.. Vi kom da ind til kærnen af problemet.. så nu skal det bare løses..

Go aften til alle smiley

Kommentér på:
Min dyt gik pludselig ud?!?! HJÆLP!!

Annonce