{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Søren D
Søren D
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33

5V Reference kredsløb 3, Opel insignia 2010 {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har for nyligt skiftet motor på min Opel insignia sports tour 2010 (AV92940).
Efter godt 150 km fejlfri kørsel melder den tid til service. Jeg smider en tester på, og aflæser "P0697 - 5V Reference kredsløb 3", og fejlen kan ikke slettes. Jeg har en lille mistanke om krumtapsposition sensoren er i stykker, men er ikke sikker.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad kredsløb 3 består af, inden jeg begynder at splitte hele elnettet ad?
Jeg kan ikke finde et såkaldt "wiring diagram" på nettet, og der er alt for meget el i sådan en bil, til bare at prøve sig frem..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5V Reference kredsløb 3, Opel insignia 2010
  • #1   15. okt 2022 Dårlig batteri, tester på. Dårlig polforbindelse, stelkabel, stelkabel fra motor, ECU defekt

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#2   15. okt 2022 Er det hvad kredsløb 3 refererer til, eller er det bare dit "gæt"?
    Mistænker lidt nogle af de forskellige sensorer jeg flyttede over på den nye motor, og ville helst gerne undersøge dem, før jeg skiftede hele ECU'en.
    Batteriet synes at holde strøm fint.

• #3   15. okt 2022 Det er hvad fejlkoden refererer til.

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#4   15. okt 2022 Hva faen.. Den havde jeg ikke lige regnet med. Men takker, kigger på det.

• #5   15. okt 2022 Kontroller alle stel forbindelse
    Tit det er er skyld i DIv elektriske fejl

• #6   15. okt 2022 Fejlkoden betyder at et af de 5v kredsløb som motorstyringen laver, som spændingsforsyning til sensorerne rundt i motorrummet er der fejl på. Typisk er det en sensor der kortslutter eller en ledningsfejl der kortslutter 5v forsyningen til stel.

Når denne 5v bliver kortsluttet til stel, bliver hele 5v kredsløbet (i dette tilfælde 5v kredsløb nr 3) lagt ned, og motorstyringen kan ikke lokalisere hvorhenne eller hvad der forårsager fejlen.

Når jeg oplever denne fejl, så plejer jeg først at lokalisere hvilke sensorer der sidder på 5v kredsløb nr. 3 og så pille stikket af sensorerne ind til fejlen kan slettes.

• #7   15. okt 2022 Synes umiddelbart at jeg kan se at kredsløb 3 er til gløderørsstyringen måske til tryksensoren i gløderørene.

Prøv at pil det store stik af der går til gløderørene og se om du kan slette fejlen.

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#8   15. okt 2022 Tak for svar.
    Men hvor i alverden finder jeg ud af hvilke sensorer der er i kredsløb 3, på sådan en opel insignia?
    Jeg har ladt mig fortælle (af tvivlsomme kilder), at kredsløb 3 består af følgende
    - TPS
    - CKP
    - APP
    - A/C
    Men aner ikke om det er rigtigt.

• #9   15. okt 2022 Det skulle meget gerne være dine gløderør som jeg tidligere skrev

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#10   15. okt 2022 Ah, så jeg ikke. Nu når jeg tænker mig om meldte den også kortvarigt "trykfejl cylinder 1" den anden dag.. Det hænger muligvis sammen. Jeg undersøger det nærmere i morgen engang, og håber du får ret smiley

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#11   16. okt 2022 Sådan! Tror sgu du fik ret, Henrik C - Jeg takker.
    Fejlen kunne slettes ved afmontering af det store stik, og fik så prøvet mig frem til at den var gal med gløderøret og/eller forbindelse i cylinder 2.
    Nu har jeg lige været ude og køre mig en god tur og 5v fejlen bliver væk.
    Dog er der nu kommet en "P039C - Cylinder 1 trykvariation for lav" tilbage. Nogle idéer til den?

• #12   16. okt 2022 Godt at høre. Og det var så lidt.

Mht. Trykvariationsfejlen, så mener jeg at på nogle insigniaer er cylindertrykmåling blevet deaktiveret igennem en opdatering, da der var så meget bøvl med det. Lyser din motorlampe pga den fejl?

Ellers så ville jeg nok først prøve at lægge spidsen ad gløderøret i blød i noget sod opløsende, og ellers prøve at skifte gløderøret, men de er ret pebrede.

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#13   16. okt 2022 Motorlampen lyser ikke, og den melder heller ikke tid til service ved start.. Jeg ser den kun via tester.
    Ja de er ikke helt billige nej. Kan være jeg skal forsøge at rense det gamle først.

• #14   16. okt 2022 Mindes at have set en del insigniaer der bare har den fejlkode stående, uden at det har nogen betydning. Men jeg ville nok prøve at rense gløderøret og se om det hjælper.

• Søren D
    Søren D Tilmeldt:
    okt 2022

#15   16. okt 2022 Det prøver jeg. Men tak igen, du sparede mig lige en helvedes masse el pilleri. Var på vej i en helt anden retning smiley

• #16   17. okt 2022 Kan du ikke flytte gløderøret over fra den gamle motor ?

Kommentér på:
5V Reference kredsløb 3, Opel insignia 2010

Annonce