{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

Tab K
Tab K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

Min bil piver. Hvad kan det være. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Skoda superb fra 2010.
Den er begyndt at pive mere og mere. Når man bremser forsvinder det. Når man køre kommer det igen. I starten kom det kun en gang imellem og nu står det på hele tiden. Jeg har lagt mærke til at når jeg har mere vægt på i bilen jo mere konstante piv kommer der som hyler. Også når man køre 110km.

Hvad kan det være? Jeg har fået tjekket håndbremse på lift. Og hjulene drejer fint uden lyd. Så der er heller ikke nogen bremse der hænger da de drejer fint.

Bilen køre dog meget lidt en til to gange om ugen.

Kan det være støddæmper eller hjulelejre. Eller noget helt andet. Jeg er ikke mekaniker. Nogen der kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil piver. Hvad kan det være.
  • #1   30. okt 2022 Jeg tænker ikke det er et hjulleje der er gået hvis det er en pive lyd smiley Et dårlig hjulleje vil være en mere “rungende” lyd og man kan kontrollere det ved at hive bilen op og dreje hjulene og mærke om fjederen “vibrere” men man kan tit hører det blot ved at dreje hjulet rundt og lytte. Du er sikker på det ikke er kommet en sten eller andet ind i mellem stænkskærm og bremseskive ? Har bremserne været skilt ad fornyeligt ?

//edit måske skrigeplader på bremseklodser der mangler?

• #2   30. okt 2022 højst sandsynligt dine bremseklodser.. og de koster ikke alverden..

• #3   30. okt 2022 Uden at have hørt lyden, så kunne jeg godt fristet til at tro, at det er bremseklodserne. Min bil lavede pibelyde fra bremseklodserne under kørsel, når bremseklodserne var varmet op. Bremseklodserne havde ingen synlige fejl, men jeg valgte at få dem skiftet, hvilket løste problemet smiley