{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

Tab K
Tab K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

Min bil piver. Hvad kan det være. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Skoda superb fra 2010.
Den er begyndt at pive mere og mere. Når man bremser forsvinder det. Når man køre kommer det igen. I starten kom det kun en gang imellem og nu står det på hele tiden. Jeg har lagt mærke til at når jeg har mere vægt på i bilen jo mere konstante piv kommer der som hyler. Også når man køre 110km.

Hvad kan det være? Jeg har fået tjekket håndbremse på lift. Og hjulene drejer fint uden lyd. Så der er heller ikke nogen bremse der hænger da de drejer fint.

Bilen køre dog meget lidt en til to gange om ugen.

Kan det være støddæmper eller hjulelejre. Eller noget helt andet. Jeg er ikke mekaniker. Nogen der kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil piver. Hvad kan det være.
  • #1   30. okt 2022 Jeg tænker ikke det er et hjulleje der er gået hvis det er en pive lyd smiley Et dårlig hjulleje vil være en mere “rungende” lyd og man kan kontrollere det ved at hive bilen op og dreje hjulene og mærke om fjederen “vibrere” men man kan tit hører det blot ved at dreje hjulet rundt og lytte. Du er sikker på det ikke er kommet en sten eller andet ind i mellem stænkskærm og bremseskive ? Har bremserne været skilt ad fornyeligt ?

//edit måske skrigeplader på bremseklodser der mangler?

• #2   30. okt 2022 højst sandsynligt dine bremseklodser.. og de koster ikke alverden..

• #3   30. okt 2022 Uden at have hørt lyden, så kunne jeg godt fristet til at tro, at det er bremseklodserne. Min bil lavede pibelyde fra bremseklodserne under kørsel, når bremseklodserne var varmet op. Bremseklodserne havde ingen synlige fejl, men jeg valgte at få dem skiftet, hvilket løste problemet smiley

• #4   1. nov 2022 Hej Meldestiften på en klods siger "skift mig" ergo manglende rettidig service interval overskredet. Mvh kp

• #5   5. nov 2022 Jeg har også en konstant “hyletone” fra højre forsæde når jeg runder 160-170 stykker på Autobahn

Har spurgt på værkstedet og de mener ikke de kan fjerne hende smiley smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #6   5. nov 2022 Bare kom med hende, så skal jeg give hende noget at hyle over

• #7   5. nov 2022 #6 Brian
    På den måde du tænker så er det ikke der problemet med hyletone er smiley det er kun på autobahn til og fra sommerferie og skiferie

Vi har tre unger og i en alder af 45 kn….. vi stadig som kaniner smiley smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #8   5. nov 2022 Jeg tænkte bare 170, kan den ikke mere smiley

• #9   6. nov 2022 #8 Brian

Jo Bimmeren går snildt 235-240 men ikke med Tina ved siden af så hyler hun mere end en stukken gris smiley smiley smiley

Kommentér på:
Min bil piver. Hvad kan det være.

Annonce