{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Jørgen O
Jørgen O
Emner: 1 Svar: 2

Golf 4 TDI - motor ikke varm? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en gammel Golf 4 TDI som ikke bliver varm. Jeg pendler 45 km hver vej dagligt men termometer-nålen kommer ikke ud af det nederste felt på måleren og minimalt hvad varme der kommer ud af varmeapparatet. Hvad kan det skyldes?

Har lige testet de 3 gløderør der hjælper med at varme vandet op med en ledning fra + på batteriet. De gnistre alle 3 så der er forbrug.

Måske nogen har et disgram så man kan studerer strømvejen?

Vh. Jørgen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 TDI - motor ikke varm?
  • #1   18. dec 2022 har du tjekke termostat

de 3 gløderør er bare så det går lidt hurtigere de er slet ikke nok til at varme bilen op

• Jørgen O
    Jørgen O Tilmeldt:
    dec 2022

#2   18. dec 2022 Nej, termostaten er ikke tjekket. Men motorblokken varmes vel op før termostaten åbner og temperaturføleren sidder vel i blokken. Så det er som om at vandet omkring blokken ikke bliver varm og derfor næsten ingen udslag på uret.
    Eller er jeg forkert på den…..?

• #3   18. dec 2022 det har du helt rat i men hvis termostat sidder fast i åben position eller slet ikke er i bliver den aldrig varm i den her kulde

• Jørgen O
    Jørgen O Tilmeldt:
    dec 2022

#4   18. dec 2022 Jeg er også kommet til den konklusion at det er termostaten der står åben.
    Prøvede at sætte en klem-tang på slangen til køleren for at blokkerer den. Temperaturen steg lynhurtigt til 90 grader.

• #5   18. dec 2022 der var godt det er et nemt og hurtigt fix husk at hælde kølervæske på igen ikke bare vand

Kommentér på:
Golf 4 TDI - motor ikke varm?

Annonce