1.372 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Startproblemer Fiat Grande Punto Startproblemer Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto - 2006 - 1,4 - Benzin - 300.000 km

Er der mon nogen her, der har et godt bud på hvad problemet er og om det kan betale sig at arbejde videre på bilen.


Problemer med at starte er opstået efter en periode med -10 grader.

Jeg tilskrev problemet batteriet, og bilen kom i gang efter nogen tid.

En dag kunne den så slet ikke starte, selv med vejhjælp, blev kørt til værksted.

Tænddrør, tændkabelsæt skiftet og bilen kunne køre derfra.

Dagen efter, pakket til julefest, kunne den ikke starte igen, på trods af masser af strøm. Fragtet til andet værksted.

Mekanikker kan ikke umiddelbart løse problemet, i det mindste ikke uden en større operation/undeersøgelse, som jeg må overveje om det er prisen værd. Dilemmaet er at bilen blev synet for 2 måneder siden og jeg der smed 8.000 kr efter den.

Info fra mekanikker:
- Masser af strøm
- Tænder ok, tændspole ok
- Benzinpumpe kører
- Renset sensor indsugning
- Virker ikke med startgas
- Kun en cylinder med fuld kompression. 2 på 50%. 7-9-11 på de andre (går jeg ud fra)

Olie på pind så ok ud, men der var lidt gråligt snask på klap ved indsugning.



Jeg er meget afhængig af en bil og overvejer at købe en Fiat Grande Punto igen, mest for at så kan jeg da bruge de nye dæk og trækket fra den gamle bil, hvis den er dødsdømt.

Det kunne være en til 15.000 kr med 300.000 km på bagen eller en til 25.000 kr med 150.000 km kørt.

Er 300.000 km et problem for en Punto-motor, hvor den begynder at være nedslidt?


Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ifö cera fyldes langsomt+skyller ujævnt i kumme 1.300 kr.
  • Tilslutning af strøm/v flytbare vægge 1.200 kr.
  • hænge en hattehylde. En skrue knækkede under installationen. Har brug for hjælp til at fjerne den knækkede skrue og hænge hattehylden op 450 kr.
  • Knallert 45, forhjul/bremse reperation, inden 11:30 1.592 kr.
  • Damprensning af sofaer 800 kr.
  • 4 lamper skal fjernes, og dækkes af. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer Fiat Grande Punto
  • #1   14. jan 2023 den motor er uden tvivl dårlig. men om det cylinder, stempelring eller ventiler dårlig er svært sige uden fejlsøgning. For så stor tryk forskel giver problemer. smiley hvis en er på 11 bar og en anden på 7 bar. hvis jeg forstår det rigtigt

    hvordan køre den i motor når den førte er startet?

    vil på med tester os se live data når man prøver starte den.



  • #2   15. jan 2023 Mange tak for input, Benjamin!

    Jeg fik desværre ikke spurgt ind til måleenheden på kompressionen, men 2 af cylinderne var på 50% ift den der var ok, så tænker den på 100% er på +11.

    Jeg syntes motoren lød ok, da jeg hentede den d. 23. men du kan nok ikke helt regne med mine evner eller ører på det område. Jeg var desværre nok mere optaget af at den overhovedet kunne køre.

    Tænker om problemet kunne skyldes en frostspræning, da problemerne opstod efter -10 grader. Frostsikringen burde være ok, men jeg kan tage fejl.

    Mit store dilemma er nu om jeg skal bede mekanikker fortsætte, da bilen er nysynet, eller købe en Punto igen, hvor jeg kan bruge nye dæk og jydekrogen, eller købe et helt andet mærke.



  • #3   15. jan 2023 det stadigvæk alt forstår forskel på kompression. helst ikke meget mere 2 bar forskel. Fra 7 til 11bar er noget af en forskel. det vil påvirke forbrænding. smiley

    det er jo op til dig selv hvad du følger for. smiley


  • #4   17. jan 2023 Ja smiley Tak smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.302
    #5   18. jan 2023 er der olie på ??

    har en kunde der ikke gider tjekke olie , den kommer af og til med en tændt motorlampe og støjende motor (ikke nok olie til variabel knasttiming"
    den får så som regel 2 liter olie ( ud af 2.6) og så sletning af fejkoder , så kører den end 4-5 tusind igen , fatter stadig ikke den stadig lever
    den har også kørt omkring 300k


  • #6   18. jan 2023 Tak Luske! Ja der er olie på. Vild historie, troede ikke en motor kunne overleve -2 liter olie smiley

Kommentér på:
Startproblemer Fiat Grande Punto

Annonce