{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Jonas Nygård P
Jonas Nygård P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kendte fejl på VW Golf mk III 1,4 1995 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har kigget på en golf som beskrevet i titlen. Den har kørt 79.000, koster 20.000 kr og er synet for 1 måned siden. Syntes det virker billigt og vil derfor spørge om nogle af jer har styr på hvad der er af kendte fejl på sådan en som jeg skal være opmærksom på nogle jeg skal kigge på den på søndag.

Billede af den omtalte bil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kendte fejl på VW Golf mk III 1,4 1995
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   10. feb 2023 På en bil med den alder.. Alt mellem pladerne.
    Men rust er nok din største fjende.
    Alt andet er relativ let og billigt at fixe, så hvis den ikke er gennemtærret, og de vil nøjes med den motor, så er der kun en vej frem.

• #2   10. feb 2023 Tag en med, medmindre du selv er kyndig indenfor biler og eventuelt få den op på en lift.

Den er billig i dele, så det er kun rust som man skal værge sig ved, men hvis den skal på værksted i tide og utide, så løber det op.

https://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

• #3   11. feb 2023 Var lige nød til at tjekke km og det ser fair nok ud:
    https://www.nummerplade.net/nummerplade/re53646.html
    Det er en formentligt en bedsteforældre bil, som stort set kun har kørt til lægen og retur.
    Til sidst har den kørt et mere normalt km flow, og det kan tænkes at den har kastet lidt op på nuværende ejer.
    Der vil være lidt pakninger, bøsninger etc som ikke tager alder så pænt.
    Men mekanisk slid bør være ret nominelt.
    Så som de andre siger tjek den for rust, men det ligner en garage bil, så tror ikke du finder super meget i forhold til alderen.

• #4   11. feb 2023 det er en super god bil. rust er nok den største svaghed. det var os en af de sidste folkevogn som man selv kunne skrue på da den er så simpelt opbygget. det så os min mening kan være andre synes de mere besværlige.

som nr #3 skriver så vær opmærksom på diverse pakninger og bøsninger der nok skal skiftes men det ik noget der koster alverden på den bil.

• #5   11. feb 2023 køb den, eller send linket til mig smiley

• #6   11. feb 2023 Kunne godt lyde som at det er en bil der taber meget lidt i værdi, man kunne med lidt god vilje kalde det en investering smiley

• #7   13. feb 2023 Tak for svarene alle sammen.

Jeg kiggede efter rust og det var meget begrænset hvad der var. Den lille smule den havde var ikke på bærende steder og det var behandlet.
    Vi prøvekørte den og den kørte perfekt. Man kunne godt mærke at de 79.XXX km var sandt. Jeg endte med at købe den så mange tak for hjælpen.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #8   13. feb 2023 Tillykke med den "nye" bil

• #9   19. mar 2023 Rust i forskærmene og der inde bagved, samt i de bærende vanger der foran ved donkraftfæstet, det er noget lort.

Kommentér på:
Kendte fejl på VW Golf mk III 1,4 1995

Annonce