{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Mystisk alarmproblem - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens... Jeg har ikke nogen forstand på alarmer og elektronik, en håber nogen kan hjælpe...
For en uge siden løb min fjernbetjening "tør for batteri" da jeg skulle slå alarm fra efter arbejde. Jeg måtte ringe efter en reserve-fjernbetjening, og kunne så komme hjem smiley Jeg købte nyt batteri, som jeg lagde i handskerummet, (ret dumt, skal det senere vise sig) og tog min reserve-fjernbetjening i brug, og glemte at skifte batteri i den anden.
I dag var jeg så på arbejde igen, første gang jeg havde taget reserven i brug. Jeg parkerede samme sted, og da jeg skulle hjem var min reserve-fjernbetjening så løbet tør for strøm. (det kan nok være man blev tosset!!)

Nå, men da der ikke er sirene på alarmen, åbnede jeg bilen med nøglen, kom i handskerummet, hvor der lå batterier fra sidst, og fik skiftet pisset... da jeg så havde gjort det, virkede fjernbetjeningen stadig ikke... smart som jeg var, fandt jeg så instruktionerne til, hvordan man skulle omkode fjernbetjeningen, så gik i gang. Problemet er bare, at man skal have bilen på tænding, for at ændre kode, og da alarmen påvirker startspærren og dermed også strømtilførslen, går jeg ud fra, kunne jeg ikke omprogrammere... Jeg besluttede mig så for at køre med en kammerat til Toyota, som en gang i tidernes morgen havde installeret denne Defa Petriot alarm... de fortalte mig hvordan jeg måske kunne få pisset til at virke igen... da vi så kom tilbage til bilen trykkede jeg af vane på min fjernbetjening, uden at have gjort noget som helst andet... og så virkede den sgu...

Mit spørgsmål er så bare, om jeg kan være så skide uheldig 2 gange i træk, hvor jeg har holdt på samme parkeringsplads, i samme slags vejr (bagende solskin) og med to forskellige fjernbetjeninger, eller om der kan være en forklaring på problemet... i hvertfald kan man sgu ikke lade være med at parkere et andet sted på fredag smiley

Da jeg var mindre havde jeg en fjernstyret bil... når den kørte over elkabler i jorden, skete der mystiske ting, og den ville ikke modtage signaler fra senderen... da jeg arbejder i en kæmpe butik, kan der jo teoretisk set godt gå et hovedkabel eller noget... men som sagt ved ejg ikke en skid om det, så måske nogen kan hjælpe.

Men lur mig om ikke jeg sørger for at have nye batterier i begge fjernbetjeninger fra i dag af, og resten af livet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk alarmproblem - hvorfor?
Kommentér på:
Mystisk alarmproblem - hvorfor?

Annonce