1.388 visninger
|
Oprettet:
Ventiler tikker HELP!! {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen. Jeg har en citroen zx furio 1,8 8V fra 1994 som jeg har nogen problemer med. jeg har fået renoveret mit topstykke fornylig samt stillet mine ventiler. også begyndte min bil at tikke mere end normalt, her efter fik jeg så tjekket om ventil justering var rigtigt, og det var den. Jeg har også tjekket mine indsprøjtnings dysser og de fejler heler ikke noget. Lyden lyder som om det var en ventil der tikker og det lyder også som om det kommer fra ventilerne.Jeg er lidt på herrens mark da jeg ikke kan finde ud af hvad det kan være. Kom med nogen god råd please.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
apr 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 64 Svar: 718
Hmm nye hydraudiske ventil løfterer skal da i de fleste til fælde grund justeres..
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 3.437
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Ja jeg er sikker på det er hydrauliske. Har lige stået med sådan et 103 hk topstykke i dag. Hvis man skal kunne stille ventiler sker det med brikker og det kan man ikke på XU motorerne.
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
apr 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 64 Svar: 718
Og Ford V8 he he....
Er jo ikke så moderne... : )
apr 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 64 Svar: 718
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 44
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Brian jeg har lige så sent som i dag stået og lavet det på præcis den motor. Det er noget røv at gøre... man skal måle under alle løftere (der sidder en klokken over hvor skiven ligger i toppen). Når man har gjort det tager man knasten af(Den sidder fast ved tændspolen, men tag tændspolen af og den bolt der sidder der inde så kan du få knasten op). Så kommer du tykkere eller tyndere skiver/brikker op i klokken som du har taget ud for hverl ventil. Og på igen. Og så skruer du knasten fast i moment. Og måler igen. Passer det stadigvæk ikke så gør du det igen og igen og igen... PUHA!! det er noget skodskidt!
Ventiler tikker HELP!!