{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Ventiler tikker HELP!! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. Jeg har en citroen zx furio 1,8 8V fra 1994 som jeg har nogen problemer med. jeg har fået renoveret mit topstykke fornylig samt stillet mine ventiler. også begyndte min bil at tikke mere end normalt, her efter fik jeg så tjekket om ventil justering var rigtigt, og det var den. Jeg har også tjekket mine indsprøjtnings dysser og de fejler heler ikke noget. Lyden lyder som om det var en ventil der tikker og det lyder også som om det kommer fra ventilerne.Jeg er lidt på herrens mark da jeg ikke kan finde ud af hvad det kan være. Kom med nogen god råd please.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ventiler tikker HELP!!
  • #1   12. apr 2007 Stillet dine ventiler? Dem kan du sgu ikke stille... det er hydrauliske løftere. Lyder som om der er en eller flere der er stået af. Det er noget røv at skifte på den model fordi man skal have knasten af og den er ikke bare lige at sætte på igen

• #2   12. apr 2007 Der er lige skiftet de fleste pakninger. så tro næppe det er det. Og jeg har lyttet meget grundigt til ventilerne og de lamer alle sammen lige meget så tro heler ikke det er dem. Men jeg har tænkte på en fjedre eller løfter arme?? hvad siger i til det og evt hvordan kan man tjekke det?

• #3   12. apr 2007 til r19 16v. er du sikker på at der er hydrauliske løftere på den? jeg ved godt at man skal have den af osv. men de er stillet med brikker/skiver og har liget fået dem tjekket efter med et søger plad af dem som stillet dem! og de siger de står fint. Hvad kan jeg gøre for at tjekke løfterne?

• #4   12. apr 2007 R19

Hmm nye hydraudiske ventil løfterer skal da i de fleste til fælde grund justeres..

• #5   12. apr 2007 ok nu er jeg helt lost. he skal jeg stille ventiler eller løftere?

• #6   12. apr 2007 er der nok olie på?

• #7   12. apr 2007 Rasmus, øh!!! nej det er vidst gamle volvo og opel biler du tænker på.

Ja jeg er sikker på det er hydrauliske. Har lige stået med sådan et 103 hk topstykke i dag. Hvis man skal kunne stille ventiler sker det med brikker og det kan man ikke på XU motorerne.

• #8   12. apr 2007 ja fik skifter olie og filter da toppark´ningen blev lavet for ca 2 mådnere siden. og har også tjekket

• #9   12. apr 2007 aahh ok. ja det er også en 103 hk. Men hvad er dit råd så R19 16V hvad skal jeg gøre? hvordan kan jeg tjekke løfterne?

• #10   12. apr 2007 R19

Og Ford V8 he he....

Er jo ikke så moderne... : )

• #11   12. apr 2007 Brian hva olie har du smidt på

• #12   12. apr 2007 det ved jeg ikke det er min mekaniker der har gjordt det. men tro bestem det er den rigtigt. 10 eller 15/40 vil jeg tro.

• #13   12. apr 2007 men nogen der ved hvordan jeg tjekker mine løftere?

• #14   14. apr 2007 FOR SATAN ET LORTE SYSTEM!!!

Brian jeg har lige så sent som i dag stået og lavet det på præcis den motor. Det er noget røv at gøre... man skal måle under alle løftere (der sidder en klokken over hvor skiven ligger i toppen). Når man har gjort det tager man knasten af(Den sidder fast ved tændspolen, men tag tændspolen af og den bolt der sidder der inde så kan du få knasten op). Så kommer du tykkere eller tyndere skiver/brikker op i klokken som du har taget ud for hverl ventil. Og på igen. Og så skruer du knasten fast i moment. Og måler igen. Passer det stadigvæk ikke så gør du det igen og igen og igen... PUHA!! det er noget skodskidt!

Kommentér på:
Ventiler tikker HELP!!

Annonce