{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Volvo V40 hakker ved kørsel og går ud ved tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står med et problem med min Volvo V40 D2 fra 2013.
Et eksempel på mit hændelsesforløb kan se sådan ud:

Start: Bil hakker lidt, men kører i tomgang.

Kørsel i 0 - 15 min.: Biler hakker, både ved lav kørsel med også ved høj.

15 min.: Bil går pludselig ud ved lavere omdrejninger end ca. 1200. uanset hastighed. Kan godt startes igen ved flere tændingsforsøg, hvor omdrejning pludselig tager fat og holdes over de 1200 omdrejninger.

25 min.: Intet at mærke mere. Bil hverken hakker og kan sagtens køre i tomgang.

40 min.: Bil begynder at hakke lidt igen.

Jeg har ikke kunne spotte en som sådan kontinuitet i problemerne, da det både sker ved kold og varm kørsel, regnvejr eller solskind, alm. eller hurtig kørsel.

Har haft den til en mekaniker, som også oplevede problemet og som gav den en hurtig overfladisk visuel gennemgang, uden noget at se. Han mente dog, at jeg skulle vente til den gik helt i udu, da det ellers kunne blive meget dyrt, hvis de skulle begynde at fejlsøge på den; Det var 2 mdr. siden.

Nogen der har en ide om hvad det kunne skyldes ud fra min beskrivelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo V40 hakker ved kørsel og går ud ved tomgang
  • #1   8. jun 2023 Uden og stå med bilen og fejlsøge på den
    Så gætter man kun, på hvad fejlen kan være


  • #2   8. jun 2023 Det er kun gætværk, er der blevet udlæst fejlkoder? Hvad med live data?
    Er der blevet skiftet tændrør, eller tændkabler indenfor de sidste 60.000km?
    Meget af det som du nævner kunne være en træt krumtapakselsensor, eller snavs på tandskive eller sensor, gasspjældssensor kunne også være en mulighed.
    Men det er kun gæt, at udmåle sensorerne med oscilloskop ville være det bedste, hvad med at besøge en autotekniker, som har kompetencerne til at fejlsøge med de rette værktøj


  • #4   11. jun 2023 Ville helt sikkert starte med at skifte alle tændrør, hvordan ser de gamle rør ud, tjek luftfilter, er det helt sort, så er det en af fejlene, der kommer for lidt luft ind, hvad med service, hvornår er der sidst lavet sådan et?

Kommentér på:
Volvo V40 hakker ved kørsel og går ud ved tomgang

Annonce