{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Airconditon/klima recirkulationsknappen?. {{forumTopicSubject}}

Hej BG .
Jeg ved ikke om vi har haft snakken før.
Men jeg har det lidt mærkeligt med den der recirkulationsknap.
Ganske enkelt betyder det vel at der ikke kommer ny frisk luft ind ikke?.

Men min far bruger det hele tiden på hans ældre suzuki grand vitara 2007 1,9 diesel. og det går jo fint.
Min mor har lige fået en nyere brugt Mitsubishi spacestar 2018 med en 1,2 benzin med klima og hun bruger også kun recirkulationsknappen . Luften der kommer ud af dyserne er dejlig kold og kan også gøres koldere end hvad der er brug for så det virker på en varm sommer dag.

Jeg selv har altid kørt med at der skal komme frisk luft ude fra . og hvad er så mest rigtigt?.

Recirkulationsknappen har jeg kun brugt hvis der er en gylles spreder man kan se i god tid, for den lugt vil jeg ikke have ind.
Og fx i frederica er der olierafinaderiet der lugter slemt, så der trykker jeg også på knappen ellers ikke.

Det blev en lang text men hvad er rigtigt og hvad er forkert?.
Virker Airconditon/klima bedst med eller uden at ha trykket på knappen?.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airconditon/klima recirkulationsknappen?.
  • #1   18. jul 2023 Bilen er aldrig 100% tæt, så der vil altid komme lidt frisk luft ind.
    Hvis luften inde i kabinen er koldere end udenfor, så skal den bruge mindre energi på at holde luften kølig end når den skal køle det varme udenfor ned.
    Jeg synes dog det har tendens til at give en mindre god lugt i kabinen når man efterfølgende skal ind i bilen.
    Hvis man ønsker at bruge mindst mulig energi (har ikke testet om det reelt noget man kan måle), så kan det være en fordel at bruge det når luften er koldere i kabinen end udenfor.


  • #2   18. jul 2023 Røret bliver koldt, når AC anlægget arbejde
    Og så vil det kondenser
    Pga temperatur forskellen

    Jeg tror ikke man få noget ud af og isolere det

    Så havde de gjort det fra fabrikken


  • #3   18. jul 2023 #1

    Tjoeh jeg synes bare luften har det med og blive fugtig efter 20 minutter... Men det siger du også kan jeg fornemme.
    Og hvis jeg kommer ud til bilen hvor den har bagt i solen, så er kabinen som en ovn indeni.
    Jeg kan rulle vinduerne ned men , så ender jeg bare med og køre med det istedet.


  • #4   18. jul 2023 #2

    Jeg ved ikke hvad du snakker om.
    Mit spørgsmål går på om man skal bruge recirkulationsknappen eller ej. og hvornår det er bedst?.


  • #5   18. jul 2023 Dennis Gsi har kommet til at ligge et indlæg under din tråd, den skulle nok have været under indlægget Uisoleret A/C rør. Isolering?

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 147
    #6   19. jul 2023 Har aldrig benyttet recirkulations funktionen, da luften i kabinen hurtigt bliver “tung”.
    Men bruger A/C i forbindelse med varme apparatet. Fx i regnvejr. Fugten udenfor fanges/kondenseres i A/C’ens “kondensator” indeni varme apparatet.
    Men kunne forestille mig at affugtningen i kabinen vil ske hurtigere med A/C og recirkulation samtidlig. smiley


  • #7   20. jul 2023 Har set flere biler med klima anlæg der tænder recirkulation når man tænder a/c. Min Avensis gør det også men slår recirkulation fra efter et stykke tid

Kommentér på:
Airconditon/klima recirkulationsknappen?.

Annonce