{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Brian S
Brian S
Tilmeldt:
29. dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320

Sprinter 2,7 cdi dyser {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en sprinter fra 2002, med rundt diagnose stik. Der er sgu ingen der har det grej mere, og jeg vil ikke hælde flere 1000 i mercedes.
Problemet er at den er begyndt at klævre ved gasgivning fra tomgang op til 2000 omdr. Derefter går den rent. Den ryger ikke. Når den er kold kan den ryge lidt ved opstart, ligsom den måske har haft en utæthed over natten. Jeg synes bare ikke den har en utæthed, heller ikke ved overløbsslanger.
Den har 5 cylinder, tror den halter på den ene, hvordan finder jeg ud af hvilken?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sprinter 2,7 cdi dyser
  • #1   1. aug 2023 Vi har adapter stik til tester på arbejde

  • #2   1. aug 2023 Klævre????

    Hvad er det?

    Den har helt sikkert en dyse med "black death syndrome" - så enten flår du topdækslet af og kigger hvilken en der har problemet, eller betaler Mercedes for at udlæse det.

    https://www.youtube.com/watch?v=mmL0hEPk1vg


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #3   1. aug 2023 Topdæksel er af, Jeg har for noget tid siden skiftet de flammeskiver, og fræst pakfladen. Det er vel et år siden. Det er ikke dem der er problemet.
    Lyder som om den halter på en cylinder. Knalder lyder voldsomt, men går hårdt hvis den har stået tomgang, og så får noget gas- den ryger bare ikke.


  • #4   1. aug 2023 Ah ok. Min havde sort død først - så kom næsten samme symptomer efter et års tid, og det krævede så ny højtrykspumpe.
    Det er jo en common rail motor, så lige så snart trykket falder, mærker man det.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #5   1. aug 2023 Er det den sorte massive klump foran knasten, med diesel slanger ind i? Den trækker som den plejer. Hvad gør sådan en dyse på commonrail, hvis den står af?

  • #6   1. aug 2023 Ja det er den.

    Hvis dyserne dør ordentligt, fylder de diesel i motorolien - men det sker meget sjældent.

    For det meste forstøver de bare dårligere, så den kører som du beskriver. Men det gør den også hvis pumpen mister tryk - og den er dyr, så det besøg hos Mercedes er godt givet ud i det tilfælde....


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #7   1. aug 2023 Jeg har en reservedels motor stående med en pumpe på hvis det er. Jeg har haft en omløber som ikke har været 100% spændt, som har dryppet diesel. Kan den have dræbt dyse eller pumpe?

  • #8   1. aug 2023 Var den omløber på sugesiden eller tryksiden af pumpen?

    På sugesiden - så kan den tage et lille sandkorn eller en rustflage ind, og så stopper den dysen helt eller delvist til.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #9   1. aug 2023 Det var på dysen, ifbm flammeskive rep?

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #10   4. aug 2023 For at lave en opfølgning kunne det computer lårt ikke finde fejlen. Der måtte en returløbsmåling til, med 5 tomme vandflasker. Ein düse kaputt

Kommentér på:
Sprinter 2,7 cdi dyser

Annonce