Problemer med bremser {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har i dag været oppe hos noget familie, som har en Mitsubishi Colt 1.3 fra 2007, de fik i marts lavet bremser bag inkl kalibre samt hjullejer, da højre bagbremse blev utrolig varm, og man mente at den hang i bremsen. Efterfølgende har den også fået skiftet bremser for inkl kalibre.
Nu er problemet så tilbage med at højre bag bliver vanvittig varm, og samtidig med det bremser den helt enormt skævt foran (skifter vognbane ved opbremsning).
Jeg har kontrolleret om der er noget der hænger og det er der ikke, som skrevet er alt mere eller mindre nyt og har ikke kørt meget siden udskiftningen.
Hvad kan det skyldes? Jeg tænkte lidt om ikke det kunne være en defekt abs blok, men der er ikke nogle lamper i bilen der lyser? Ville abs lampe eller andet ikke være aktiveret, hvis der var problemer med blokken?
Glæder mig til at høre jeres svar.
På forhånd tak
Mvh Daniel.
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
Så væsken ikke ryger retur, og kalipren hænger som følge.
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.924
feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
Uens dæktryk kan mere have med det, at gøre.
Eller at den kun har fået skiftet bremseslange i den ene side, kan have stor betydning.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Det er rigtigt, men mærkeligt at samme fejl opstår igen efter udskiftning af kaliber, skiver/klodser og lejer. Lige som om at mekanikeren der har udført arbejdet, skulle udelukke alt der ligesom kunne have forårsaget den varme der var på det baghjul. Pånær bremseslange.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Dæktryk er kontrolleret og ok.
Som jeg ser det mener i jeg skal prøve at skifte bremseslanger? Hele vejen rundt tænker jeg, så det ligesom er udelukket med det?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 120 Biler: 3 Svar: 1.034
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.388
Den var købt hos en forhandler der var ved at være godt træt af den for han havde skiftet stort set alt der kunne skiftes i bremsesystemet.
Det eneste han ikke havde skiftet var hovedcylinderen, men han var ikke meget for at skifte den fordi den kun kunne købes hos Ford.
Han gik dog med til at skifte den og vupti så var der ikke flere problemer med at den bremsede skævt mere.
Det viste sig at den var gået i stykker inden i hvilket betød at den sendte mere tryk på den kreds end den anden.
Ved ikke om det er det samme på en bil med ABS men tænker at grundprincippet må være det samme da bilen skal kunne bremses ned selvom ABS er ude af drift.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.258
Nå det er sagt så giver hovedcylinderen også ret god mening, husk på at det er tokreds system, præcist som vist på Kim Bs tegning. Dvs du kan få samme opførsel på tværs af bilen.
Vil mene at man kan mærke om det kun er bagbremsen som er noget ged, eller om det også gælder foran.
Min prioritet ville være skift bremseslanger (ikke bremserør), de koster ikke alverden og er nemme at skifte. På en bil fra 2007 er det nok tid anyways.
Er problemet der stadig, så må man nok gå på jagt efter hovedcylinderen. Jeg må indrømme at hovedcylinder passer bedre på fejlen. Tjekkede lige hovedcylinder koster ca 1000kr ish. Men ville stadig tage bremseslangerne først for som sagt om ikke andet er det nok tid. Det er ikke normalt at skifte hovedcylinder, men slangerne skiftes lidt oftere.
Husk at bremsevæsken formentligt er kogt og bør skiftes og gør man det ender man nok i at man bare bør gøre begge både slanger og cylinder når man alligevel er igang med bøvlet. Eneste nitte ved det.. man lærer ikke hvor fejlen faktisk lå...
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.161
Slipper den trykket, når røret løsnes
Så er det ABS blokken der fejler noget
Slipper den ikke trykket
Er der en af over nævnte ting
Problemer med bremser