4.721 visninger
|
Oprettet:
Start stop unavailable check engine fiat 500? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en Fiat 500 som pludselig kommer med følgende fejlmelding 'start stop unavailable check engine' og den gule motor symbol lyser?
Bilen kører fint, men hver gang jeg starter den kommer fejlen. Er der nogen der har erfaring med problemet og hvad kan man gøre?
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.147
For at start/stop ikke virke
Kan være alt muligt
Lige fra for lav spænding på batteriet
Til en lille føler i motor der driller
Og deaktivere start/stop.
Men uden en tester til fejlsøgning så gætter man kun
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 937
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Det er lidt trist at den ikke siger hvorfor, for den har faktisk et tekst display, som viser at .. stopngo ikke er tilængelig.
Men som de andre nævner er det nok smart at få tjekket, bare med en alm odb2 og lige se at den ikke sætter fejlkoder, som du ellers risikere at overse.
okt 2023
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
https://www.youtube.com/watch?v=Q89mHF4DMcA
Start/stop tror jeg stort set falder ud ved samtlige motorfejlkoder.
Den øverste sensor (før kat er nem at skifte, men fejler ikke helt så tit), mens den bagefter oftere fejler, men kan være lidt noget ged at få løs. Man kan se i filmen at hans er også rustet ganske godt til.
Blot til info, han har en lidt anden motor end du har, men layoutet er som jeg husker det nogenlunde ens.
Worst case er din katalysator faldet sammen, der vil ofte være raslelyde at høre når dette sker, men det er desværre ikke 100% sikkert at der er. Jeg ville forsøge mig med nedereste sensor først, derefter den øverste og endeligt katalysatoren.
Skal du skrue på nogle af de mere rustne dele, så giv det noget rustløsner (wf40 eller lign) nogle timer før du begiver dig i kamp med det. Tør evt olie af når du er færdig med opgaven,og giv den evt et par skæt mere hvis ikke den går løs.
Start stop unavailable check engine fiat 500?