{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Termostat VW Caddy 1.6 TDI {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har erhvervet mig en VW Caddy 1.6 TDI årg. 2010 for ca 3 måneder siden.

I den tid jeg har haft bilen har jeg haft utroligt svært ved, at opretholde driftstemperatur på 90 grader. Nu her hvor det så også er blevet rigtig koldt så er det selvfølgelig blevet endnu værre. Jeg køre ca 35km på landevej når jeg køre på arbejde. Til tider når den den først 90 grader de sidste 10 km og nogle gange kommer den slet ikke der op.

Da jeg købte den for 3 måneder siden og udendørs temperaturen var noget højere der kunne jeg nå de 90 grader på 10-15 km men hvergang jeg motorbremsede eller holdte i et kryds så faldt den med det samme.

Tror i termostaten er færdig? Eller er det et generelt problem nu med alt det her partikel filter? Det er første gang jeg ejer en diesel og mine benziner har aldrig opført sig på denne måde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termostat VW Caddy 1.6 TDI
  • #1   4. dec 2023 Det lyder som termostat der hænger lidt.
    De er relativt billige og nemme at skifte på de fleste biler.
    På nogle få.er termostaten en del af et husnognkoster så lidt mere.
    Partikelfilter bør ikke have nogen betydning for din køle temperatur. Oh hvis den havde ville du se høje temperaturer fordi motor ikke går optimalt.
    Husk at lufte ud og lad.bilen køle ned inden du åbner til kølesystemet.
    I teorien kan det være dik vanddampen der er ved at være død. De kan være nemme at skifte og de kan være et mareridt. Så start med termostaten.

• #2   4. dec 2023 Tak for svar. Håber ikk det er vandpumpe da den er skiftet for 20.000km siden men man ved selvfølgelig aldrig. Jeg starter med termostaten.

• #3   5. dec 2023 Dieseler er også længere om at nå driftstemperatur end benzinbiler. Men tjek thermostaten alligevel.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #4   6. dec 2023 på med tester og se om den/de elektriske hjæpevandpumper fungerer , er der en der ikke kører kan det give samme symptomer som defekt thermostat + det kan koste en EGRkøler

Kommentér på:
Termostat VW Caddy 1.6 TDI

Annonce