{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

"Klonk og ryk" {{forumTopicSubject}}

Som over skriften siger, jeg har en Audi cabriolet 2.3 aut. fra 1992. Den er pt. I vinterhi. Men en dag jeg lige ville bakke den ud for lige at strække benene på den og stå lidt i tomgang, men i det jeg bakker ud og drejer roret mod Venstre kommer der et solidt klonk og det giver et mærkbart ryk i rattet. Jeg panikker lidt... men tænker fjeder er færdig. I det jeg vil køre i garage igen gør den nøjagtig det samme bare forlæns, så jeg er i tvivl og det er egentlig bare lige for at høre hvilke muligheder jeg skal snakke med mekanikeren om her til forår. Som sagt tar mod Venstre og kraftig klonk og et godt ryk i rat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Klonk og ryk"
  • #1   12. dec 2023 Kunne desværre godt være rust relateret på så gammel en dame.
    Da det er et tydeligt klonk er vi desværre nok lidt forbi bærekugler og styrekugler der bare er trætte,
    En mulighed kunne være at noget har sat sig fast (måske er fedtet tørret og frosset lidt ud?)
    Men det at det giver et ryk i rattet er umiddelbart over de to klassiske kugleled.
    Du nævner fjeder, det er en mulighed, men jeg kan ikke helt se hvorfor den skulle give et betydeligt ryk.


  • #2   13. dec 2023 Hey Thomas. Glad for du skriver bære og styrekugler, da du ikke er den eneste der har sagt det. Heldigvis holder den inde hele vinter perioden. Så håber ikke det er Frost relateret.
    Fjeder afskriver vi bare som mulighed. Men det var virkelig sådan en meget markant klonk og ryk. Lidt som du kører over en stor sten.


  • #3   13. dec 2023 Jeg er mest nervøs for at fikseringspunkterne til din bærearm eller lign er rustet i smadder.
    Det er iøjnefaldende at den går fra alt ok til stort klonk bare fordi den har stået en vinterstid.
    Jeg tænker at den fejl du beskriver vil være ganske synlig når du får den på en lift eller løftet med en donkraft (og understøttet med stande).
    Det kan også være andet, men jeg er næsten sikker på at rust er involveret pga det store skifte. Jeg antager at bilen kørte uden nævneværdige problemer da den blev stillet ind.


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #4   14. dec 2023 Måske et tårnleje der har sat sig fast.

  • #5   15. dec 2023 Det kørte fint, men med det i mente, at den var slasket i den dæmpning, så der havde jeg en mistanke om at den ihvertfald her til forår skal have skiftet de forreste støddæmper, så ikke så stor en bekymring.
    Men som beskrevet klonket, jo der er klart en bærende del i styrtøjet der er udfordret, men jeg påtænker at den lige ryger på et fejeblad og bliver kørt til værksted, det var også bare lige sådan jeg havde nogle pejling og fix punkter til min mekaniker.

    Tårn lejet er noteret Daner

    Tak til jer begge.


Kommentér på:
"Klonk og ryk"

Annonce