{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Motorlampe lyser og bilen ryster i tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg startede min Pug 206 i dag, og kørte et par hundrede meter, hvorefter motorlampen begyndte at blinke og bilen bippede fra instrumenterne, samtidig med at bilen mistede motorkraft. Jeg holdt ind til siden, og konstaterede at bilen rystede en del i tomgang, men får den lidt gas, så holder rystelserne op igen.

Nogen der har et bud på, hvad det kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlampe lyser og bilen ryster i tomgang
  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 92
    #1   13. dec 2023 Hvad for en motor er det ?

• #2   13. dec 2023 1.4 Benzin..

• #3   13. dec 2023 På med en tester og se hvad den kan fortælle alt andet er ren gætværk

• #4   13. dec 2023 En tester er helt sikkert det optimale, men sådan en har jeg desværre ikke ved hånden. Er mere om jeg bør køre de 5km til mekaniker, eller om jeg skal fejes derud.. smiley

• #5   13. dec 2023 Hvis den køre virkelig dårlig
    Så få den transporteret

Du har forhåbentlig autohjælp

• #6   14. dec 2023 Ja, jeg har autohjælp ( det er trods alt en gammel Pug smiley ), men jeg tror, at jeg slipper i denne omgang.. I går da jeg startede bilen havde den stået en lille uge, og den var meget træg at få i gang, som om batteriet var godt afladt. Efter jeg havde oplevet problemet, tog jeg batteriet ind og gav den en tur i oplader. Jeg har lige været ude og sætte batteriet i, og bilen startede helt normalt, og motoren spandt som en mis, og et par km kørte jeg også uden problemer. Meget mærkeligt.

Mit håb er, at der ifm den træge start er sket et "sejtræk" i motoren, der har sendt benzin ud i udstødningssystemet, hvor det har udløst en fejlmelding via en lambdasonde. Bilen er så gået i et nødprogram af en art, og det gjorde at jeg mistede motorkraft, og tomgangen blev rusten.

Jeg takker alle der har svaret, det sætter jeg stor pris på! smiley

• #7   14. dec 2023 Måske var det atmosfæriske forstyrrelser, eller også har palistatoren været gået i modfase.
    Ikke unormalt når der er nymåne og tidevandet står korrekt.

profilbillede
Kommentér på:
Motorlampe lyser og bilen ryster i tomgang

Annonce