Motor hakker og går på 3 cylinder {{forumTopicSubject}}
Jeg oplevede for noget tid siden motoren begyndte at hakke når jeg skulle accelerere. Den fik nye tændrør og problemet var løst. Troede jeg. Ca 4-5 uger senere begynder den på det igen. Havde den til mekaniker den gang som lige prøvede en kort tur, og han sagde det var tændrørene der var slidt op, så den slog over i stel og derfor hakkede motoren sådan. Fordi den sådan set antændte lidt for skævt. Nu gør den det så igen med nye tændrør, og den her gang går den på 3 cylindere når jeg starter bilen varm. Så skal den lige have noget gas eller vente 5-10 sekunder før den køre på alle 4 igen. Koldstart er ingen problemer. Bilen køre fint ud over den hakker lidt under acceleration, og det er kun lave omdrejninger det sker ved. Den er dog begyndt at køre elendigt på literen. Den er oplyst til 19 i bogen, men køre omkring 13-14 stykker. Har et hul i udstødningen men tænker ikke det kan lave så meget ravage. Der er tale om en chevrolet aveo ls 1.2 fra 2010
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 92
sep 2014
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 3
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 92
Når den har stået hakket lidt ca 5-10 sek, tag tændrørene ud , og kig ned på stemplerne; et eller flere vil være fugtigt. Man kan også afmontere dyser og dysebroen, og se hvordan de sprøjter på et stykke køkkenrulle, men pas på ikke at have en antændelseskilde (Tændrør) i nærheden. De hængene omdrejninger, kan godt være noget andet fx. indsugningsutæthed, eller luftmængdemåler.
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.891
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
sep 2014
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.891
sep 2014
Motor hakker og går på 3 cylinder