{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Motor hakker og går på 3 cylinder {{forumTopicSubject}}

Jeg oplevede for noget tid siden motoren begyndte at hakke når jeg skulle accelerere. Den fik nye tændrør og problemet var løst. Troede jeg. Ca 4-5 uger senere begynder den på det igen. Havde den til mekaniker den gang som lige prøvede en kort tur, og han sagde det var tændrørene der var slidt op, så den slog over i stel og derfor hakkede motoren sådan. Fordi den sådan set antændte lidt for skævt. Nu gør den det så igen med nye tændrør, og den her gang går den på 3 cylindere når jeg starter bilen varm. Så skal den lige have noget gas eller vente 5-10 sekunder før den køre på alle 4 igen. Koldstart er ingen problemer. Bilen køre fint ud over den hakker lidt under acceleration, og det er kun lave omdrejninger det sker ved. Den er dog begyndt at køre elendigt på literen. Den er oplyst til 19 i bogen, men køre omkring 13-14 stykker. Har et hul i udstødningen men tænker ikke det kan lave så meget ravage. Der er tale om en chevrolet aveo ls 1.2 fra 2010


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor hakker og går på 3 cylinder
  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 86
    #1   28. dec 2023 Det er nok tid for at se på dine indsprøjtningsdyser, mindst en fråser vist med benzinen.

  • #2   28. dec 2023 Hvordan tjekker man det? Havde sådan noget rens i forrige tank der skulle rense hele systemet, kan det passe det hedder addictiv eller sådan noget? Renser alt fra benzintank, brændstofledninger, dyser osv. Nu du nævner frås med brændstof. Så hænger den lidt i omdrejninger når jeg træder på koblingen. Sådan 1200-1400 omdrejninger

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 86
    #3   28. dec 2023 Hvis en dyse er elektrisk defekt, hjælper dyserens ikke.
    Når den har stået hakket lidt ca 5-10 sek, tag tændrørene ud , og kig ned på stemplerne; et eller flere vil være fugtigt. Man kan også afmontere dyser og dysebroen, og se hvordan de sprøjter på et stykke køkkenrulle, men pas på ikke at have en antændelseskilde (Tændrør) i nærheden. De hængene omdrejninger, kan godt være noget andet fx. indsugningsutæthed, eller luftmængdemåler.


  • #4   28. dec 2023 En tommelfingerregel er at hvis den har hårde og kontante udsættere, altså decideret hakken, så er det tænding den er gal med. Hvis det er blødeudsættere er det brændstof. Hvad med tændspoler? Hvis tændrør er dårlige kan de nemt aflive tændspoler.

  • #5   28. dec 2023 Min tanke var at tændkabler er defekte. Kan da være det andet, men det er et easy fix at skifte.

  • #6   29. dec 2023 Min første tanke var tænding. For den opføre sig præcis som da tændrør var slidt op. Det er ikke en, jeg fejlede at tænde brændstoffet agtig. Men mere, hvordan skal man beskrive det, ligesom hjerteflimmer?? Den antænder hver gang, bare helt forkert? Men hvilken del kan gøre at den får præcis samme fejl som da tændrør var færdige?

  • #7   29. dec 2023 Uanset om det er tændrør, tændspoler eller tændrør vil du få nogenlunde samme problemstilling. Så det er lidt hvor fejlen ligger.

  • #8   29. dec 2023 Jeg må se om jeg kan skaffe en anden multimeter. Min gider ikke måle ohm af en eller anden årsag

Kommentér på:
Motor hakker og går på 3 cylinder

Annonce