{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Skift af Bilbatteri {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Skal have skiftet mit start batteri da det nuværende kun holder strøm i to dage.

Har købt det ind, magen til i kapacitet og amp osv - https://www.thansen.dk/bil/mercedes-benz-e-klasse-e-220-d-194hk/batterier/t118515/g2100-1000/pn-233678057/v676782570

Har tidligere haft strømmen helt af, i forbindelse med ratskifte og fik ingen problemer med teknikken(airbag eller andet) efterfølgende.

Men er der noget jeg skal være opmærksom på?

Mvh Jake

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af Bilbatteri
  • #1   16. jan 2024 Nogle biler skal have at vide pr. kodning at de har fået nyt batteri - det skulle min i hvert fald. smiley

Ved ikke om det er for at de ikke overlader et batteri som bilen tror ved at være fladt.

• #2   16. jan 2024 Du skal muligvis have kodet at den få nyt batteri.

Bilen har føler sidderne på kabel til batteriet
    Og overvåger, hvor meget strøm der gå ind og ud af batteriet.

Så ved skift skal nogen af dem havde det at vide

• #3   16. jan 2024 Det BEHØVER ikke at være dit batteri, der der defekt, det kan også være en fejl, at batteriet bliver afladet , når der er slukket for tændngen. Få målt strømmen fra batteriet, når der er slukket for tændingen, den må højst være 0,1 A. Er den større, så må du finde fejlen. F.eks. ved at trække en af sikringerne ud ad gangen, mens du ser på amperimetret. Når strømmen falder, så har du fundet det kredsløb, der er fejl på. Det kan f.eks. være en forstærker til en radio, der bruger strøm eller vejsalt i anhænger-stikket. Er dit batteri mere end 5 år gammelt, så er det nok det, der er defekt.

• #4   17. jan 2024 Jeg er med Leif M her, du har formentligt et dræn på batteriet.
    Sø på youtube og diagnose dan og parasitic draw. Han er ret god til at forklare hvordan du søger det ud.
    Syntes også at have set en måler der måler hvor meget strøm der går igennem en sikringsholder.
    Noget ala dette vil gøre det noget nemmere, den bør kunne findes billigere men kan ikke lige hitte noget:
    https://autofix.nu/produkter/8671-batteritester/50863-stroemtester-til-sikringsboksen---med-digital-display-gunson-77102---maaleomraade-0-80a/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9ezpE0GhHK3ivrfxrzCpflcSmeiG44FDomIhS7UMuOUpB-ypLpfR44xoCiOQQAvD_BwE

• #5   17. jan 2024 Jeg fik skiftet batteriet igår og det gik godt, ingen fejlmeldinger. Valide pointer i kommer med. Jeg prøver at køre med det nye, og hvis det aflader som det gamle, så må det være det i henviser til.

Jeg har nemlig fået lavet noget ambiente-belysning fornyeligt, og problemet var der ikke inden.

Bilen er fra 16 og jeg tror ikke det har fået skiftet batteri før.

• Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 109
    #6   17. jan 2024 hej
    # 3 Leif M
    dårlig metode !!! - det er IKKE alt i en bil som går gennem sikringerne - derfor er det ikke en god metode - duer kun som udgangspunkt - eneste gode metode er at måle strømforbrug fra batteriet mindst 15 til 20 minutter efter tænding er afbrudt og alle døre lukkede samt centrallås er låst -- først derefter er bilen gået i "DVALE" og alle forbrugere er i hvil/standby.

• #7   17. jan 2024 Hej Eddie!
    Du har ret i dine forbehold. Jeg forsøgte at skrive kort, da ingen ellers gider læse det. Jeg tog det vigtigste med. Jeg tror, at alt strøm går gennem en sikring. Det er bare ikke alle sikringer, der LIGNERsikringer, nogle af dem er bare en tilsyneladende almindelig ledning eller et stykke blik med en eller flere skruer, men den smelter, hvis der er en kortslutnig. Ellers kan der opstå en brand. Jeg indrømmer, at der også ER biler, der brænder. Der kan også være personer, der forbinder ekstraudstyr direkte til batteriet, uden at vide at der skal sikringer i mindst plus-ledningen. At det skal tage 20 min. at lukke alt ned, synes jeg er underligt, men kan ikke udelukke, at det kan forekomme på enkelte bilmærker/modeller. Men jeg er ikke autoelektrikker, jeg er kun stærkstrømsingeniør og datateknikker smiley Se også Autodoktorene på den tyske TV-station VOX og på YouTube.

• #8   17. jan 2024 På nyere biler er der stor forskel på hvor længe der går inden de forskellige computere i bilen går i dvale.
    Som sagt er Diagnose Dan en rigtig god kilde på især det elektriske.

• #9   18. jan 2024 Nye biler der kan der sagtens går 20-30 minutter før de sidste styreenheder går i dvale

Derfor tager det også lang tid at lave den test med at trække sikringer ud

For hver gang man sætter sikringen i, kan man risikere at skulle vente 20-30 minutter

• Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 109
    #10   19. jan 2024 "5 Jake
    Efter det du skriver bør du nok starte med at prøve og afbryde din ambiente belysning som det aller første

Kommentér på:
Skift af Bilbatteri

Annonce