{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.686 visninger | Oprettet:

Kølerslange sprunget af - Mercedes EQA {{forumTopicSubject}}

Blev for 2 uger siden ejer af ny (brugt) EQA 200 fra 2021.
Bilen har siden vi hentede den sagt en mærkelig lyd, både ved for-klimatisering samt når den bare er almindelig tændt. (Ligner ikke jeg kan vedhæfte video?)
Vi oplyste til bilforhandler og de mente den måske manglede lidt kølervæske, men ikke noget hast. Så de tilbød tid på værksted 22/2.
I dag sprang køler slangen så af og der var grøn væske i hele motorrummet.
Vi fik bilen hentet med vejhjælp og kørt direkte ud til forhandler/værksted.
Idet vi får bilen bragt derud, mener de der har været mus/rotter på slangen, hvorfor den er sprunget af - Problemet er bare at vi ikke har tegn på hverken mus, rotter eller andre skadedyr.
Vi får at vide at den/de reservedele der skal bruges er i restordre og der kan gå 4-6 måneder.
Kan det virkelig passe at vores 2 uger gamle bil, skal stå på værksted i 4-6 måneder?
Er det bare bad luck? Og kan det virkelig passe der er restordre på ny kølerslange?
Nogen der ved noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølerslange sprunget af - Mercedes EQA
  • #2   17. feb 2024 altså mus, rotter etc, gnaver hul og kunne næppe forestille mig hvordan de kan være skyld i det.

jeg holder mig mere til en defekt, som går under garantien. og en køleslange, skulle ikke tage så lang tid at fremskaffe uanset til hvilken bilmodel.

• #3   17. feb 2024 Men den er jo ikke 2 uger gammel - den er ca 3 år gammel?? Der kan ske 1000 andre ting på 3 år, og det er en brugt bil...

Det er ikke ualmindeligt at man har så lang ventetid. Hvis du ved hvilken slange det er, kan du jo prøve at skaffe den selv.

• #4   17. feb 2024 Det kan sagtens være i restordre. Det er skide irriterende, men det er sådan det er. Det er jo en elbil, så det er helt sikkert ikke en lige slange, men derimod en med bøjninger da den skal være et sted hvor dette kræves. Derfor skal der nok fremskaffes en original som kan være i restordre.

• #5   17. feb 2024 6 mdr? Jeg kan strande med en gammel Mercedes i Congo og få leveret alle reservedele fra Tyskland med kurer/luftfragt på 24 timer i hele verden.

• #7   17. feb 2024 En slange sprænger jo ikke af fordi der er gnavere i motorrummet, den sprænger fordi et spændebånd giver op.
    Jeg har aldrig set en slange hoppe af pga for højt tryk.

Er der billeder af det??
    Evt kan du lave et ALBUM og så linke herfra til det?

• #8   17. feb 2024 Man kan sagtens indsætte billeder i en tråd, Allan. smiley

profilbillede
  • #9   18. feb 2024 Åbenbart smiley

profilbillede
  • #10   20. feb 2024 Jeg er helt 100 % sikker på at den kan fåes fra autodoc.dk som kun tager et par få dage at få frem. Men - 6 mdr. lyder fuldstændigt top sindsygt??? Få den hjem fra Autodoc.dk og giv den til forhandleren, så kan han rode med "lortet". smiley

• #11   21. feb 2024 Den med mus og rotter og en sprunget kølerslange giver ikke tiltro til et værksted. Jeg er ikke erfaren nok til helt at afvise, men jeg vil sige, at der skulle alternative øjne på. Det er første gang i mit 75-årige liv, at jeg har hørt noget lignende. Bruddets udseende vil være afgørende for en vurdering, så gem slangen.

• #12   21. feb 2024 Mus, rotte og andre gnaver
    Plejer at spise isolering på ledninger og det støjdæmpendning der sidder rundt i motorrummet, samt små vakuum slanger

Ved ikke hvad det er lavet af, men de er glade ved det

Sjældent vi ser de har gnavet i køler slanger

Kommentér på:
Kølerslange sprunget af - Mercedes EQA

Annonce