695 visninger
|
Oprettet:
Ikke starte {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Seat ibiza 1.9 tdi fra 2007, der ud af det blå ikke vil starte overhovedet, efter den døde på motor vejen.
Den døde pludselig, ingen lamper lyser eller noget, der er ikke vand i olien eller noget.
Når man drejer nøglen så er det som der er et eller andet der bare æder alt strømmen. Batteri er ladet helt op og fejler ikke noget
Nogle ider til hvad det kunne være
Btw er bo sat i Randers hvis der nogle her inde som kan hjælpe lidt med det
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 155
På med tester - alt andet er kun gætværk - inkl mit bud.
mar 2024
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
Men alle bud er jo velkommen, dog har jeg ikke en tester til råddighed og kan dsv ikke komme til et værksted, da det er den eneste bil i husstanden og den vil som sagt dsv ikke starte, men tak for inputtet
mar 2024
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
mar 2024
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.018
Du må forsøge at dreje motoren rundt, top på krumtappen og drej.
Pille dæksel af til tandrem og kig.
Er der strøm på batteriet, multi rem sprunget?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
Undrer mig da lidt 2 generationer af mekanikere ikke kan hjælpe dig med det??
Er der vand i kølesystemet?
Kan motoren tørnes med en top eller fastnøgle på krumtappen?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Det rimer på.alting.
Nmee måde at tjekke på prøv at skub starte den. Mistænker at den blokkere hjul når du kobler til og så er det game over.
mar 2024
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
Der er både vand i kølesystemet og intet vand i olien.
Den går nemlig ikke ind og blokere hjulene, hvilket nemlig også undre os, men det blokere ikke
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
Kan motoren tørnes med en top eller fastnøgle på krumtappen?
mar 2024
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
(dvs man kortlsutter de 2 poler på starteren med en stor skruetrækker)
Google det lige selv så du ikke ødelægger noget.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Havde vi ikke fået information om at den bruger meget strøm, ville jeg være bekymret for at den har hoppet en eller flere tænder på tandremmen.
For det kan forklare at den gik ud og ikke vil starte. Det kan op til et vidst punkt også forklare hvorfor den er træg i at dreje rundt... fordi der er sket relativt grimme ting inden i den. Bukkede ventiler eller lign er nærliggende.
Men det rimer bare ikke en skid på at den bruger meget strøm, så jeg kan ikke helt få tingene til at stemme.
Hvis man antog at det bare var et tilfælde at bilen gik ud samtidigt med, ville jeg gætte på at starteren/start relæet hang og derfor gav det mønster. Men hvorfor går den så ud.
Jeg tror det billigste her er enten mekaniker, en tester på eller personligt ville jeg chance den og håbe at det var starteren og skifte den. Det er "relativt" billigt og som regel relativt ligetil.
Når du sætter tænding på (men inden du tørner motoren), lyser forlygterne så kraftigt ?
For ellers kan mønsteret måske være:
Starter relæ hænger
Det slider batteriet i smadder og du ser volt på batteri men ikke ampere.
Du må finde ud af hvad løsning du vælger og meld gerne tilbage når du har fået styr på den. Så lærer vi også lidt
Ikke starte