857 visninger
|
Oprettet:
Golf 3 vr6 toppakning {{forumTopicSubject}}
Det ser desværre ud til min golf 3 vr6 har smidt toppakningen vil høre om der nogle som ved hvor svært det er at skifte den og om der nogle som har en guide til det Ka ikk finde en
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jun 2023
Følgere: 22 Svar: 157
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.251
Jeg skiftede samtidigt en del stumper i mit DSG gear.
https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/2037516-skoda_vr6_3_6_cdva_i_problemer
Beklager jeg ikke fik lavet det som en vejledning.
Det er tidskrævende, og det er ikke just billigt. Du får ikke topstykket af uden at tage kæden af og når du gør det kan du ligeså godt skifte den og de ting der er omkring den.
Jeg skiftede også vandpumpe, strækbolte, og dobbelt kobling samt svinghjul på min DSG. Husk alverdens pakninger (udstødning etc).
I mit tilfælde var det nemmest at tage hele fronten af og så gå igang.
Du bør få fat i det timings værktøj (en simpel tilpasset stang), der låser timingen.
Har du aircon vil jeg anbefale at få den tømt og så flå dens køler af sammen med fronten. Jeg kiksede det trin og måtte slås med at køleren var i vejen hele tiden.
Timingen er rimelig til at få til, der er farvede link på kæde etc.
Men som sagt det var dyrt.... rigtigt dyrt. DSG tror jeg alene kostede mig omkring 10-15k i stumper, og motoren med diverse dimser alle mulige steder løb op i 15-20k som jeg husker det. Har du manuel gearkasse ville jeg skifte kobling og udtrykkerlejet. Det er en del billigere end DSG.
Og jeg havde ikke kogt min toppakning, jeg havde en kæde der var strukket. Du skal have topstykket forbi cylinderservice eller lign for at få den fræset til.
Jeg har en pænt stor værktøjs samling og jeg fik brugt stort set det hele og måtte investere i lidt småting oven i.
På min ligger motor og gearkasse på tværs og da min var en 4x4 var der en meget bøvlet transfer gearkasse bagved.
Du skal som minium have en ny motor i så en stor del af arbejdet skal gøres hvad enten du renovere din egen motor eller finder en ophugget. Selve at skrue på motor syntes jeg ikke var slemt, men det var et mareridt at få gearkasse af og på.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.251
Når du strammer er der er et mønster du skal stramme dine NYE strækbolte efter. På mit stod det vidst faktisk også på strækbolt pakken. Der er særlige strammemønster. Det er desværre lige lang tid nok siden, så jeg kan ikke huske detaljerne mere.
Golf 3 vr6 toppakning