{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Raslen fra VR6 motor/olie siver... {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har fået et irriterende problem med min VR6 - det er opstået pludseligt og der er flere symptomer:

1) Raslen fra motoren
2) Siven af olie fra venstre side ved toppakning
3) Uregelmæssigt tomgang

Jeg ved ikke om disse problemer er relateret, men de er opstået samtidigt. Jeg har ikke problemer med motorydelsen i øvrigt.

Motoren har kun gået omkring 90.000 km, så jeg tror ikke det er kæden.

Jeg søgte herinde og fandt følgende:

<quote>prøv at kør med det et par dage og c om lyden går i sig selv... vær dog sikker på at den olie kanal der går ind til den øverste kædestrammer ikk er tæt. hvis den ikk sluttere tæt der, får kæden ingen smørring (olie)

hmm kan egentligt ikk helt huske om der egentligt kommer olie ud på kæden deroppe men undersøg det.. hvis den ikk har olietryk deroppe så strammer den hvert ti faller ikk kæden op....</quote>

Det kunne jo godt tyde på, at kædestrammeren ikke har olietryk (pga. udslip) og at den derfor rasler - eller? Har det indvirkning på tomgangen - den er uregelmæssigt som en GTI, hvor den tidligere var helt ren/rolig...

Det lader ikke til, at olien siver mere, men den havde smidt 1 liter (!). Heldigvis opdagede jeg det i tide. Jeg konstarede ved sidste skifte, at der var hældt for meget i - dvs. et stykke over mærket, og jeg kan forstå, at det kan få pakningerne i motoren til at fejle pga. det øgede tryk...?

Nogen forslag til hvor jeg skal starte?

På forhånd tak!

MVH
Søren Larsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raslen fra VR6 motor/olie siver...
  • #1   23. apr 2007 Hvis den smider olie kan den have kørt med for lidt olie og det slider voldsomt på kæden hvis den ikke bliver smurt ordentligt. Tror det er din strammer der er slidt (Så vidt jeg ved rimelig typisk problem på dem). Men hvis der siver olie ud ved din toppakning så er den nok gået smiley Så ville jeg personligt få den solgt og købe en anden i bedre stand smiley

• #2   23. apr 2007 Kan så se at den ikke har kørt så langt på speedoen. Er der garanti for det km-tal?

• #3   23. apr 2007 hvis den banker når den står i tomgang og når man giver gas så er det formentlig plejlstangslejerne som skal skiftes og toppakningen skal også skiftes hvis der siver olie ud fra den... afhængig af hvor meget det er

• #4   23. apr 2007 Ville i første omgang få tjekket olietrykket. Er det i orden kan du gå videre derfra. Som du selv siger lyder det som om strammeren som er hydraulisk ikke får nok tryk. Og det kan have indvirkening på at kæden står og banker (er for slap).

• #5   23. apr 2007 der er en vej med den bil og det er på værksted

• #6   23. apr 2007 Hej igen!

Jeg har ikke garanti på km-tallet, men bilen fremstår på andre området som ny (dvs. i overensstemmelse med km-tallet), og der er fuld servicebog. Men selvfølgelig kan man aldrig være sikker...

Jeg har jo desværre haft den på et skod-værksted, hvor de som sagt har hældt for meget olie på - desuden har de skiftet tændrør, og jeg tvivler på at de bruger originale VW dele. Jeg læste også herinde, at uoriginale tændrør kan være et problem...

Men jeg vil få checket olietrykket og få set på toppakningen...

/Søren

• #7   23. apr 2007 Iøvrigt, kender nogen af jer et værksted på Sjælland, der kender VR6-motoren (udover VW), eller skal man have den ind til dem?

/Søren

• #8   23. apr 2007 Det lyder som om den rette vej er at finde et værksted... hvor i landet er du fra? Så skal jeg forhøre mig smiley Ved nemlig at automester i Vig er meget dygtige til blandt andet VW's VR6 motorer. Der er en der hedder Mads som selv har gjort meget i VR6 smiley

• #9   24. apr 2007 Hej R19 16V!

Jeg bor nord for København, men vil gerne køre til det meste af Storkøbenhavn (Østsjælland). Kender du nogen i det område, der kender VW/VR6?

Vig er lidt langt væk, men hvis priserne er tilsvarende lave og der er lånebil, så er det jo ligegyldigt... Hedder værkstedet bare Automester Vig?

/Søren

• #10   24. apr 2007 det lyder som om du skal have din kæde strammer udluftet!

Kommentér på:
Raslen fra VR6 motor/olie siver...

Annonce