Raslen fra VR6 motor/olie siver... {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har fået et irriterende problem med min VR6 - det er opstået pludseligt og der er flere symptomer:
1) Raslen fra motoren
2) Siven af olie fra venstre side ved toppakning
3) Uregelmæssigt tomgang
Jeg ved ikke om disse problemer er relateret, men de er opstået samtidigt. Jeg har ikke problemer med motorydelsen i øvrigt.
Motoren har kun gået omkring 90.000 km, så jeg tror ikke det er kæden.
Jeg søgte herinde og fandt følgende:
<quote>prøv at kør med det et par dage og c om lyden går i sig selv... vær dog sikker på at den olie kanal der går ind til den øverste kædestrammer ikk er tæt. hvis den ikk sluttere tæt der, får kæden ingen smørring (olie)
hmm kan egentligt ikk helt huske om der egentligt kommer olie ud på kæden deroppe men undersøg det.. hvis den ikk har olietryk deroppe så strammer den hvert ti faller ikk kæden op....</quote>
Det kunne jo godt tyde på, at kædestrammeren ikke har olietryk (pga. udslip) og at den derfor rasler - eller? Har det indvirkning på tomgangen - den er uregelmæssigt som en GTI, hvor den tidligere var helt ren/rolig...
Det lader ikke til, at olien siver mere, men den havde smidt 1 liter (!). Heldigvis opdagede jeg det i tide. Jeg konstarede ved sidste skifte, at der var hældt for meget i - dvs. et stykke over mærket, og jeg kan forstå, at det kan få pakningerne i motoren til at fejle pga. det øgede tryk...?
Nogen forslag til hvor jeg skal starte?
På forhånd tak!
MVH
Søren Larsen
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
jan 2005
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
jan 2005
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
apr 2005
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 84
Jeg har ikke garanti på km-tallet, men bilen fremstår på andre området som ny (dvs. i overensstemmelse med km-tallet), og der er fuld servicebog. Men selvfølgelig kan man aldrig være sikker...
Jeg har jo desværre haft den på et skod-værksted, hvor de som sagt har hældt for meget olie på - desuden har de skiftet tændrør, og jeg tvivler på at de bruger originale VW dele. Jeg læste også herinde, at uoriginale tændrør kan være et problem...
Men jeg vil få checket olietrykket og få set på toppakningen...
/Søren
apr 2005
/Søren
jan 2005
apr 2005
Jeg bor nord for København, men vil gerne køre til det meste af Storkøbenhavn (Østsjælland). Kender du nogen i det område, der kender VW/VR6?
Vig er lidt langt væk, men hvis priserne er tilsvarende lave og der er lånebil, så er det jo ligegyldigt... Hedder værkstedet bare Automester Vig?
/Søren
apr 2004
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 123
Raslen fra VR6 motor/olie siver...