{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Tilmeldt:
7. okt 2003
Følgere: 21 Emner: 44 Svar: 71

Baklys og tågebaglys virker ikke på SEAT Altea XL 2011 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en SEATSEAT Altea XL 1.2 TSI fra 2011, hvor tågebaglygten ikke virker.

Da jeg vil tjekke om det er pære, tager jeg pæren fra baklyset, der er magen til, (har lige tjekket baklyset - og det virker).

Det er ikke pæren finder jeg ud af, men pludselig virker mit baklys nu heller ikke, og jeg kan ikke finde nogen sikringer til hverken tågebaglys eller baklyset.

Når jeg måler på dem, er der ca. 0,2 V til tågebaglygten når den er aktiveret, og ca. 6V til baklyset, når det er aktiveret?

Hvad kan være galt? Jeg skal til syn på mandag - Hjælp! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baklys og tågebaglys virker ikke på SEAT Altea XL 2011
  • #1   5. jul Sidder lygterne på bagklappen, så er ledningerne fra bil til klap typisk et sted der brister.

    Prøv at hive i ledningerne, mens der er tændte pærer og se om lygterne lyser op, så er du på sporet af fejlen/ Fejlene....


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 21 Emner: 44 Svar: 71
    #2   5. jul Der sker ikke noget umiddelbart når jeg bevæger ledningerne ned til bagklappen. De andre lygter i klappen virker upåklageligt.

  • #3   5. jul Lyset er komputer styret.
    Så hiver du pæren ud, slukkes for den kreds der mangler pæren.
    Så skal man nogen gange lige slukke og tænde lyset igen

    Andre gange hjælper det, man lås og låse bilen op igen
    Så virke lyset

    Komputeren lukke ned når der er fejl på lyset


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 21 Emner: 44 Svar: 71
    #4   5. jul Jeg tror du kan have en pointe. Jeg kunne nemlig ikke få det til at give mening. Jeg nåede lige T-Hansen inden lukketid, og købte nye pærer og en baklyskontakt, selvom det ikke virkede som om, at det var det, der var galt, men bare for at udelukke det.

    Så fandt jeg ud af, at lyset på bagklappen slukker, når den er åben, og tænder når jeg lukker den igen.

    Pludselig virkede lyset igen i tågebaglygten, og det gjorde baklyset også - med den gamle baklyskontakt. Jeg forstår det ikke, men er glad smiley Klar til syn! smiley


Kommentér på:
Baklys og tågebaglys virker ikke på SEAT Altea XL 2011

Annonce