893 visninger
|
Oprettet:
bremselys {{forumTopicSubject}}
hej bilgalleri alle mine 3 bremselys virker ikke på bilen er en gammel mazdmazda 626 fra 1998 står og skal til syn om 3 uger så vil lige se hvad det kan være galt . pære tjekket de virker . alle sikringer virker . helt ny bremse kontakt ved pedal men virker stadig ikke har målt stikket ved bremse pedal er intet strøm i så er mit spørgsmål hvor går de ledninger hen
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.902
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Oftest er det ledningsbundtet der går til bagsmækken der ender med at knække pga slid.
Jeg kan ikke huske mazda 626 lygte konfiguration, men hvis alle tre lygter sidder i bagsmækken, er det meget sandsynligt at det er ledningerne og fejlen er i overgangen til karosseriet.
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.384
Din sikring til stoplys ser ud til også at være den samme som er til dit horn.
ude i motorrummet sidder der også en sikrings/relæ boks hvor dit relæ til bremselyset sidder i
https://www.carknowledge.info/mazda-626-1997-2002-fuse-box-diagram/
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.384
Hvis der er strøm på begge sider af din sikring så kunne det jo tyde på relæet er defekt - det kan du finde på det link jeg lagde lidt oppe.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Indtil du har målt igennem gætter du bare.
Og umiddelbart kan du ikke bare give den plus fra et andet sted. Din tågelygte er permanent via alm kontakt, din bremse aktiveres via en kontakt på bremsepedalen og er ikke permanent.
Relæet er billigt og nemt at skifte, så det er et nemt sted at starte. Du er nød til at måle igennem og se hvor du mister strømmen. Det vil indikere din fejlkilde. Sikring, relæ, kontakt på bremsepedal, ledningsnet især ved bagsmæk, manglende stel på fatning og bizart tilfælde hvor alle tre pærer er skudt af på en gang. Det er ca de muligheder der er.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
Hvis du har strøm på begge sider, så tjek sikringen mærket STOP (15 AMP). Hvis du kun har strøm på den ene side, så udskift sikringen.
Hvis du har strøm på begge sider, så tjek den gule/røde ledning ved bremselyskontakten.
Hvis du har strøm der, så træd på bremsepedalen og tjek strømmen på den hvide/grønne ledning. Hvis du ikke har strøm, skal du justere eller udskifte bremselyskontakten (den nye kan være defekt).
Hvis du har strøm der, skal du kontrollere, om der er strøm på den hvide/grønne ledning med pedalen trykket ned ved en bremsepærefatning.\
Hvis du har strøm der, så tjek jordledningen (sort) til den hvide/grønne ledning for batterispænding med pedalen trykket ned.
Bare fordi en sikring ser godt ud, betyder det ikke, at den er det, en visuel inspektion er ikke en gyldig test for en sikring. Også disse tests skal udføres i ovenstående rækkefølge for at opnå korrekt diagnose.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.384
pære tjekket de virker
alle sikringer virker
helt ny bremse kontakt ved pedal men virker stadig ikke
har målt stikket ved bremse pedal er intet strøm i
Så det må være mellem sikringen og bremsepedalen den er gal med plusstrømmen - med mindre den er stel-styret ved bremsepedalen??
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Den skal tjekkes imod stel og se at der er de klassiske godt 12v. Ps nyt betyder ikke virker. Hvis der er strøm på y/r siden så aktiver bremsen og mål om den giver positiv på den anden side.
Som et sidespørgsmål, har jeg ret i at relæet er x-10 ? Der kunne man så måle på kontakerne ved at tage relæet ud og tjekke om forbindelsen går høj med aktiveret bremse.
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
jul 2024
Emner: 1 Svar: 7
bremselys